TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 19 Ã¥ring tatt i 170 km/t i 60 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #198496  av elino

Blir så provosert når jeg leser slikt :x
http://www.an.no/nyheter/article2306331.ece

Hva tenker man med når en kjører SÅ fort i ei 60 sone? Det er en grunn til at det er 60 akkurat der. Jeg må selv krysse riksveien for å komme på gang og sykkelveien, noe jeg gjør flere ganger daglig. Dessverre eller heldigvis er det ei lang strekke forbi her...dessverre for at strekka blir brukt som fartsettappe og heldigvis har jeg god sikt over veien :)

Nå er ikke jeg av de som er så flink å holde fartsgrensen :roll: ,
men nå er det en viss forskjell på å kjøre 10 km over enn 110
Sist redigert av elino den 24 sep 2006 00:45, redigert 1 gang totalt.

#198498  av tojo

Galskap! Som du sier så er det en grunn til at det er 60sone.
Er endel treff og baner rundt om i Norge som denne kjørestilen passer bedre på.
Jeg kjører til tider for fort jeg også,men det må da fins grenser.

#198499  av GT_rider

Jo. Er vel forsåvidt enig med deg ang det å holde 170km/h i ei 60sone :? Er ikke nødvendigvis en engel bak rattet alltid, jeg heller, men jah..er forskjell på 20km/h over, og 110km/h over.......

#198504  av Azrael

Helt enig :twisted:

Kjører nok noe over fartsgrensen jeg og, men jeg har da litt vett... Og 50 og 60 soner holder jeg alltid fartsgrensen i...

#198505  av Andy_Celica

Må si meg enig i at det er dumt, men jeg har faktisk kjørt i 140-150 km i 60 sone selv jeg, må jo prøve 1 gang.

Men det er da ikke i på sideveier, der det ikke er hus og lite biler :oops:

#198513  av Helmer

Andy_Celica skrev:Må si meg enig i at det er dumt, men jeg har faktisk kjørt i 140-150 km i 60 sone selv jeg, må jo prøve 1 gang.

Men det er da ikke i på sideveier, der det ikke er hus og lite biler :oops:
Har det jeg å gitt. Er ikke no å være stolt av akkurat. Var riktignok på natta og ingen biler på veien men...
Men det verste var at polti så meg, de hang seg på å fikk stoppa meg, den kvinnelige betjenten gikk ut av bilen å lurte på om jeg hadde det travelt! Måtte go´snakke det jeg var kar om og slapp unna! Hehe!
Har vel brukt opp flaksen da kanskje når en kjører i 140 i 60 sona med politi på hjul uten å få bot engang! 8)

Men sånn idiotkjøring foregår vel stort sett de første åra en har lappen vil jeg tru...
Jeg har nå hvertfall fått mere vett i nepa nå som jeg har blitt eldre, da jeg var 18-19 var det stram wire hele tia gitt!

#198515  av dca

har vel hatt 220+ i 60 sone... dvs. ubebodd 60 sone hvor jeg har kjørt eller sittet på ca.hver dag eller mange ganger om dagen i mitt 22år gammle liv...! det er STOR forskjell på 60 soner... :?

#198522  av Helmer

nlight skrev:alltid noen som skal skryte at de har kjørt fort ja.. Ender jo bare opp med at 18åringene skal prøve å være like "tøffe"
Helmer skrev:Er ikke no å være stolt av akkurat!
Skryt? Er vel ingen som har sagt det er kult å kjøre 2-3 ganger fortere enn fartsgrensa??

Var ikke akkurat ment som no oppfordring å overgå den idiotkjøringa da! :roll:

#198524  av elino

Jeg bor på bygda mellom Elverum og Vålerbanen for de som er kjent i området (Riksvei 20)...det er en lang 60 sone ca 4-5 km, en såkaldt øde strekning. For de som farter forbi kan dette virke som en såkalt sikker fartsetappe, men for vi som bor her er det et stort problem. Problemet er ikke de som ligger 10-20 km over fartsgrensen, men de som virkelig kjører fort som det blir nevnt her. Jeg tenker med skrekk og gru på den dagen vi får barn som må ferdes over veien.

Er lov å bruke hode :wink:

#198528  av Zepticon

Enig der... skal man "Teste" bilen så kjører man en plass uten folk og trafikk, ikke midt i 60 sona i byen...

#198539  av jumbo

Kan ikke si jeg generelt har mye respekt for fartsgrenser, hovedsaklig fordi dagens moderne holdninger er så utrolig langt unna å ha beina på jorda at det er rett og slett vanskelig å ta det seriøst i det hele tatt, MEN det er jo grenser da. Selv om jeg mener fartsgrensene i dette landet for en stor del er en vits er jo også 110 kmt over grensa stort sett uten unntak fullstendig idiotisk.

Misforstå meg rett, jeg er ikke en fartsidiot, i praksis snarere tvert imot, men jeg blir grundig provosert hver gang en eller annen politisjef uttaler seg om en eller annen relativt mild fartsovertredelse og kaller det "vanvittig fart" etc når noen har blitt tatt i 110 i ei 80-sone en eller annen plass.

#198542  av celica1.8

cracy :shock:

men er stor forskjell på 60 soner som sagt. men 110 over :roll: dumbass

#198564  av grimfer

Det er vel en kjennsgjerning at de fleste bryter fartsgrenser. Men ærlig talt: Vil du teste bilen, så gjør det IKKE på en strekning med 60-grense. Uansett.

Skal ikke gå inn på kriteriene for hva som gjør at en strekning får 60 km fartsgrense, men å kjøre i over 100 der er uansett så langt over grensene at jeg bare må riste på hodet.