TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor kan man melde fra om dÃ¥rlige veier??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #189921  av BrennaRacing

For en stund siden hørte jeg om enten et telefonnummer eller en internett-adresse der man kunne melde fra om dårlige veier/hull i veien osv. De hadde også en garanti om at det ble fikset innen noen dager...

Noen som har hørt om det samme, å husker telefonnummeret/internett-adressen..

Er Bydel Østensjø i Oslo det gjelder :)

#189936  av CelicaTurbo

er det snakk om de kommunale mindre veiene kan du ringe kommunens servicetorg og høre der, for disse veiene er kommunens ansvar. Servicetorg er som regel meget flinke med å finne hvem du kan snakke med ;) Riksveiene er ikke kommunenes ansvar, muligens fylkeskommunene.

#189970  av BT-GTI

skal man melde fra om alle de dårlige veiene i norge kan lista blir vvvvvveeeeeeeeelllllllddddddddddiiiiiiigggggggg llllllllllllllaaaaaaaaaannnnnnnnngggggggggg.

huff, var i litauen for ikke så mange måneder siden og de har i løpet av 5 år lagt veier på kryss og tvers av hele landet, uten en dump eller høl. selvsagt tar man turen på bondeveiene så er det gruss osv, men pointet mitt er at norge som er ca 100ganger rikere enn litauen ikke har "råd" til bedre veier og skal vi få det må vi nok gjøre som amerikanerne.. kjøpe en del av veien og passe på den selv. (mitt stykke av veien hadde vært uten fotobokser.

men det blir vel heller til enda mere avgifter (the norwegian way of life), bomstasjoner og ta en menneskealder før noe skjer..

#189974  av Magne

Det er ikke BARE det at vi ikke bruker nok penger. Norge har faktisk ikke nok arbeidskraft til et slikt prosjekt. Da må vi hente inn folk fra Polen og Litauen osv.

#190042  av ST182

Magne skrev:Det er ikke BARE det at vi ikke bruker nok penger. Norge har faktisk ikke nok arbeidskraft til et slikt prosjekt. Da må vi hente inn folk fra Polen og Litauen osv.
DET er det politikerene som hevder, de største entrepenørene sier at de har nok arbeidskraft OG annleggsmaskiner til å sette igang. De sitter faktisk bare å venter på mer å gjøre.. Etter min mening blir det for dumt at en politiker skal sitte å "bestemme" om entrepenørene har nok kapasitet eller ikke....