TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• polti over alt !

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #177414  av |plumbo

vil bare gjøre så og si alle oppmerksome på at det er VELDIG MANGE UP, radar og laser polti ute for tiden !
dette har jeg fått merke ganske greit .... sitter nå med plutslig 4 prikker i fører korte på 2 FUCKINGS UKER ! og 9100kr i bøter og betale

for al del vær oppmerksome hvor dere trokker på gassen så dere ikke havner i samma driten som meg !

( p.s. politiet kan være runde i kanta , jeg kunne har vært uten fører kort nå ... )

#177422  av MacGyver

Greit att polti tar disse som kjører sinsykt mye over farts grensen.
Men disse som kjører i 100 i 80 sonen feks. det er ikke noe å bry seg om.
180 derimot..

En som eg var med tidligere døde i helgen som var. Meget høy fart var nok årsaken.
ca 50 meter med autovern ble revet opp...

Uansett. dere som skal til våler. Husk att up garantert kommer til å vente langs veien.... Og du må ha gyldig serfifikat for å kjøre på bane ;)

#177434  av soltec

I bergen har politiet fått økt årets prosjekt, og skal ta 25000 flere biler og dette er bare i bergen komune

#177560  av James

Jepp, har merket dette selv! Sykt mye politi og UP biler ute å kjører for tiden :? Hver gang jeg ser en ny Volvo eller Ford Mondeo bak meg blir det til å sjekke farten, sjekke at sele er på, har førerkort på seg osv...

#177562  av celicat23

Politiet har blitt en bedrift som alt annet, hvor det eneste som prioriteres er profitt. Og det er mer penger i å dele ut bøter, enn å bekjempe ordentlig kriminalitet.

#177564  av Mani@c

Det er trist når det kan påvises at politiet har flest kontroller på de stedene som det er flest fartovertredelser, men ingen på de mest ulykkesutsatte stedene... Det blir mer og mer tydelig at politiet er mer ute etter å tjene penger enn å passe på / forsvare / hjelpe inbyggerne i norge. Trist igrunn, ettersom norge er i ferd med å bli styrt av penger og ikke folks meninger... og det er en tilstand som alle kjenner til nedover i fattigere land, også kalt korrupsjon.

#177565  av dca

kan og kalle det en skjult skatt! drar inn penger på en "usynlig" måte!

#177567  av Mani@c

Bare kjipt at det er vi som har masse motor som betaler mest avgifter (vekt, volum, hk og bensin) som også blir slaktet med bøter og prikker, bare fordi vi holder 5 km/t mer enn det som er anbefalt av trøtte gamle skinn...

#177776  av Pgus

Så vidt jeg har skjønt kreves det to målinger med laser (det gjorde de med meg).

Dette krever laaaaaang strekning, for å få til.

Konsekvensen av dette er etter hva jeg har fått med meg at de i (ennå) større grad må stå på oversiktlige steder..

#177777  av kennethx

Mye aktivitet for tiden ja. Obervert to målinger på to dager.

1. Når du kommer langs sjølinjen, så stod den en gubbe med laseren bak ene støtte søylen til broen som går over (Hop), og i akselerasjonsfeltet mot lagunen stod de og veivet med rave dildoen sin, manglet vel egentlig bare en råner med bakhjulstrekk og fett anlegg så hatte man hatt ett rave party... :roll: men nok om det...

2. når du kommer fra nestun mot paradis, rett etter lyskrysset der du kjører inn til hop, så sto det jaggu en svarkledd mann med pang pang i buskene på venstre side av veien :roll: så stoppet de folk borte med plassen der paradis treningssenter ligger.

#177787  av Rollaole

Det jeg syntes er kult er at polisen følger etter meg i nesten ei mil, før de stopper meg og ber om og se førerkort og at jeg må rive av sotinga på fremrutene..

Bra polisen bruker resurrsene sine til og holde gata trygg for biler med sotede ruter.. :oops: Heia Norge! :)

#177831  av Rømmling

purken er veldig synlig for tiden ja, litt heldig at jeg sitter her uten en bot etter litt effiktiv kjøring i helgen. da jeg plutselig tok igjen purken inn i 50sona kunne blitt dyrt ja.
og til alle døynest tider ser man dem å huff..

#177860  av VeilSide

Politiet har jo også uttalt at dem har alt tilgjengelig mannskap ute denne helga ;)

Da kan dem jo ikke ta ut så mange folk i arbeid neste helg da :wink:

#177870  av Andreazz

Jeg skal kjøre 110mil i helgen, såe.. trur det blir en rolig tur!