cameleon skrev:Har egentlig ikke noe ille å si om politiet jeg. Har aldri kommet opp i en sitasjon som har vært ubehagelig eller frekk på noen som helst måte. Men virker nesten som om jeg bare har hatt lykken med meg slik som jeg hører mange andre forteller. Og til tider begynner jeg å lure om mye av de historiene som blir fortalt om politihendelser er helt sanne. Eller om de rett og slett er overdrevet en "smule".
Jeg har blitt stoppet i en god del kontroller av alle slag. Har blitt stoppet i fartskontroll tre ganger, og teknisk en hel drøss. Bøtene har vært alt fra minimale til sånn oppmot grensa til å miste kortet. Har også fått tilsnakk for bråk o.l flere ganger opp gjennom årene, samt vært inne til en rekke avhør av diverse slag, både alvorlige og ikke fult så alvorlige, men har heller her aldri vært ut for noen som har vært uforskammet på noen som helst måte. Streng ja, men på en saklig måte, og har alltid gått fra "åstedet" med halveis klapp på skulderen og ha en fortsatt fin dag/kveld.
Så enten er det en gjeng med veldig sarte folk som forteller disse "mareritt" historiene sine, ellers så må det bare være meg som tåler litt tilsnakk hehe 
Eller kanskje du bare har vært heldig og truffet på politifolk av den "gode" arten. Jeg har jo vært utsatt for litt av hvert. Men det som tar kaka var jo når jeg ble kalt inn til avhør og fikk kjeft i over en time for å ha lagt ut noen tegninger av en bomstasjon som ble sprengt på internett.... Da satt vedkommende regelrett og brølte til meg og truet med å ta fra meg lappen, fengsel, bøter og det ene med det andre. Skulle fremstille meg som en terrorist og en trussel mot landets sikkerhet. Det var ikke måte på.
Snakk om sløsing med politiressuser spør du meg.
Jeg har også blitt stoppet 3 ganger av politiet på under en time. Helt uten grunn. Bare for å plage meg. Hver gang fikk jeg intrykk av at de helst ville jeg skulle reise hjem og parkere bilen.
Tror ikke de liker at jeg kjører rundt med sportsbil en lørdags kveld. Syntes det er tåpelig av politiet å komme med kommentarer som: Om du ikke har noe fornuftig å ta deg til så kan du reise hjem å parkere bilen.
En annen gang kom jeg kjørende i 80 i 80 sonen, kom så til en 50 sone, slakket ned og kjørte gjennom en rundkjøring.. kjørtei 50.. kjørte som en pensjonist forbi en bensinstasjon der purken stod og fylte bensin. Så HIVER de seg inn i bilen og kjører etter meg og stopper meg...
Vognkort og førerkort.. full pakke. Hadde ikke gjort en steike dritt. det var bare for å lage kvalm og terrorisere meg fordi jeg kjører en litt annerledes bil en alle andre. Når jeg da i tilleg ble spurt om hvorfor jeg ble stoppet ble de sure og ba meg ikke være nesevis, for det hadde jeg ikke noe med. Politiet kunne stoppe hvem som helst når som helst.
en utrolig sløsing med politiressuser. Da jeg var 18 år gammel ble jeg banket opp av en gjeng på 15 stk. Endte opp i koma på sykehus i ca en uke. Forholdet ble så klart anmeldt. Det var minst 50 vitner..
Men det tok politiet ca 1 år før de RINGTE pr. telefon til vitnene for å høre hva som skjedde den dagen. et halvt år etter det igjen (totalt 1,5 år etter hendelsen) ble det rettsak, hvor det ble brukt MOT meg at det var gått så lang tid, og at vitnene i avhør hadde husket så dårlig hva som skjedde osv.
SÃ¥ moralen er:
Legger du ut en tegning av en bomstasjon som blir sprengt på internett, da blir du kalt inn til avhør dagen etterpå....
Blir du skamslått så du slutter og puste og blir liggende i koma og respirator, da er det ikke så nøye med. Da gidder de ikke bry seg. Så lenge du overlever så slipper de å løfte en finger (skulle du derimot dø så er de jo pålagt å faktisk gjøre litt papirarbeid osv... )
Så min erfaring med politiet er særdeles negativ.
Jeg har 0 tiltro til politiet, jeg har 0 respekt for politiet og jeg har ingen tro på at de faktisk er her for å "tjene og beskytte", mer for å terrorisere og plage.
Men det er mine erfaringer da. Har vel vært uheldig og truffet på særdeles maktsyke og dårlige politifolk. Det finnes helt sikkert politifolk som er flinke og dyktige og som gjør jobben sin på en utmerket måte andre steder i landet. Men jeg har iallefall til overs å møte en av dem.