TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen med tips ang selvangivelsen??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#165627  av 2fast4u

daniel skrev:litt off topic men..eg har fått min første selvangivelse.. men det står at du må føre på listeprisen på bilen når den var ny.. kor finner eg ut det.. hos toyota??
Her f.eks: http://www.skatteetaten.no/Templates/Ar ... anguage=NO

men går vel bare tilbake til 1994

:wink:

#165640  av TheStig

Andreazz skrev:Den som har BSU må huske å føre opp det!
hvordan er egentlig det der? Jeg opprettet bsu for bare 3 mnd siden så da kan jeg vel ikke skrive opp den summen jeg da satte inn? Er snakk om et engangsbeløp. Altså, krever de at pengene har stått på konto fra 1.1 tom 31.12 ?

#165641  av arctic_celi

TheStig skrev:hvordan er egentlig det der? Jeg opprettet bsu for bare 3 mnd siden så da kan jeg vel ikke skrive opp den summen jeg da satte inn? Er snakk om et engangsbeløp. Altså, krever de at pengene har stått på konto fra 1.1 tom 31.12 ?

3måneder siden? altså 7 januar 2006?
Lingningen gjelder fra 1.1 2005 til 31.12 2005 ja...

men det finnes ett untakk når det gjelder BSU.
Hvis det er registert at du har satt over penger til kontoen før 2006... men det har vært treghet i banken sitt system slik at det kommer inn på konto 2006... så får du godkjent det.
Men det er vist den eneste grunnen.

Står her under "innbetalinger like etter eller før årskiftet":
http://www.skatteetaten.no/upload/likni ... er_bsu.pdf

#165752  av Lilli

Til de som har refinansiert huslån: kostnadene med det kan en trekke fra.. Etableringskostnader og depotomkostn,gebyrer, porto. Man kan og trekke fra kostnadenetil taksten om en har tatt en.

Celica Turbo...Under pass og stell, det de regner der er utgifter til barnepass(barnehage, dagmamma)!
Jeg spurte en gang om eg kunne gjøre endringer på orgnr mitt..til enslig forsørger AS, og få div fradrag på det...de ble stille på ligningskontoret og fikk vel egentlig ikke noe svar på det..!1 :lol:

En annen ting er å sjekke om man er i rett skatteklasse..de setter meg alltid i klasse 1...selv om jeg har vært i klasse 2 siden 99.

Og har du solgt bolig...jeg fikk igjen 24000kr ekstra i fjor pga jeg krevde fradrag for div i forbinnelse med kjøp og salg av bolig...(meglerkostnader).