TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fastbrent bilde pÃ¥ plasmaskjerm

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#155724  av sindrejl

du har ikke mulighet til å skaffe flere skjermer? 1000 spenn er lite for en så stor skjerm selv om den har litt feil :) (som muligens kan rettes opp)

#155854  av ToyThom

Er ihvertfall en god grunn til å ikke kjøpe plasma/LCD å satse på prosjektor istedenfor! Kan jo ikke spille GT4 på flatskjermer, PS2 og XBox er vist ikke særlig lurt å spille på flatskjermer!

#155855  av ToyThom

Er ihvertfall en god grunn til å ikke kjøpe plasma/LCD å satse på prosjektor istedenfor! Kan jo ikke spille GT4 på flatskjermer, PS2 og XBox er vist ikke særlig lurt å spille på flatskjermer!

#155868  av Wishmaster

ToyThom skrev:Er ihvertfall en god grunn til å ikke kjøpe plasma/LCD å satse på prosjektor istedenfor! Kan jo ikke spille GT4 på flatskjermer, PS2 og XBox er vist ikke særlig lurt å spille på flatskjermer!
kan ikke spille gt4? ikke lurt å spille ps2 og xbox på flatskjermer? hva mener du? synes det funker fint her jeg... :?

#155888  av ToyThom

Det er lett for å svi bilde fast i skjermen å greie!!

#155944  av Sven

Bilde svir seg jo kun fast ved stillbillder over lengre tid da.. ikke pga at det er spill.

#155992  av elsatani

gjelder dette både lcd og plasma? Hva bør man gå for om man skal ha til pc-bruk? Slik jeg har skjønt det er det vel lcd som er veien?

#156016  av @lpher

:roll: Vanskelig myte å få avliva det dær gitt :wink: Det skal litt til å brenne inn ett bilde på en kurant plasma idag...MEN...poenget er at det fremdeles er enklere å brenne en plasmaskjerm...enn det er å gjøre det med en lcd eller en crt...og dermed tror folk at om de går på do med stillbilde på dvd...så kommer den nye 50" plasman til 60 laken til å være ubrukelig etterpå! :D

Du skal være ganske uvøren for å klare å brenne enn god plasmaskjerm slik at det ikke går ann å rette det opp etterpå :)

#156017  av @lpher

ToyThom skrev:Er ihvertfall en god grunn til å ikke kjøpe plasma/LCD å satse på prosjektor istedenfor! Kan jo ikke spille GT4 på flatskjermer, PS2 og XBox er vist ikke særlig lurt å spille på flatskjermer!
Eh...feil! :wink: Kjører pc (les: enda "verre" en ps2/x-box etc.) så det holder på min Pioneer jeg...og er ikke det DUGG redd for innbrenning :)

#156021  av sindrejl

@lpher skrev:
Eh...feil! :wink: Kjører pc (les: enda "verre" en ps2/x-box etc.) så det holder på min Pioneer jeg...og er ikke det DUGG redd for innbrenning :)
når man spiller rører jo skjermbildet på seg hele tiden.. er ikke farlig i det hele tatt.. et bilde skal stå på kontinuerlig helt stille i over et døgn og gjerne mer på en del skjermer før en anelse brenner seg litt inn

#156029  av jumbo

@lpher skrev:
Jeg sliter faktisk med at jeg ganske fort får image retension på min Pioneer, men pytt.

Ellers en annen myte som kan avlives på stedet: Du får IKKE problemer med noen form for innbrenning på LCD. Dette er kun et problem på plasma. Om noen forteller deg noe annet får du heller be de kjøpe seg litt snøring.

#156049  av angrykid

Nei, lar seg desverre ikke gjøre å få tak i flere skjermer til denne prisen. :) Dette er trafikkmonitorer som vi har hatt på jobben, som selges. og det er kun en igjen, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe eller ikke kjøpe. Har nå spurt på avforum å håper jeg får svar fra dem i løpet av dagen. :)

#156060  av ToyThom

Uansett er det halveprisen med å kjøpe en prosjektor og du kan bruke hele veggen til tv! Skal bruke prosjektor til å se på film, og bruke 29" til tv titting og spilling!!

#156064  av angrykid

Tanken var å bruke denne skjermen til pc, og prosjektør til film og tv. jeg får den nok rimelig billig, siden den er "død" fra selgers side..

#156087  av chris

sindrejl skrev:
@lpher skrev:
når man spiller rører jo skjermbildet på seg hele tiden.. er ikke farlig i det hele tatt.. et bilde skal stå på kontinuerlig helt stille i over et døgn og gjerne mer på en del skjermer før en anelse brenner seg litt inn
Stemmer jo bare delvis da.. er ganske mye som er statisk på spill også, spesielt bilspill. Se på instrumentene f.eks... er jo bare nålene som beveger på seg. Og det er en god del informasjon som står fast når man spiller GT4 og en del andre spill. Men fortsatt skal du spille ganske lenge før noe brenner seg fast.. :P