TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gi en lyd om du vet om en mr2 mk1 til salgs..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#15023  av Mr2 Mk2

chris skrev:Du skal se at det kan lønne seg å ha litt is i magan :) 80-talls Celica ja.. synes de er ganske stilige jeg :)
Men er vel ikke helt den samme go-cart feelingen da.
Ja dte er stilig de,nei det er det med kjøreegenskapene som er litt dumt..De har feilhjulstrekk ikke sant?Har ringt på 2 stk idag en til 15.000 den var gått og en styla til 18.000 men begge bakre hjulbuer var rusta så den glemmer jeg..Vet det er for biler om man vil ha en som er litt i stand..Hva mener dere jeg bør gi for en grei ikke ikke STRØKEN men ok,ca 30.000 er det jeg syns

#15065  av CelicaTurbo

30.000 høres greit ut uten at jeg har detaljert kjennskap til verdien til de bilene.. det viktigste trossalt er at problemer med motor, drift eller annet kan du fikse om du i utgangspunktet ønsker en billig bil på kjøpesum, men rust er det begrenset hvordan du kan fikse så styr unna, og det vet du jo egentlig selv :)

#15067  av Mr2 Mk2

rust på f.eks hjulbuene fremme ekke no problem men,bak og under og i motor er det jo desto værre...Gidd ikke kjøpe et rustvrak,det er fortsatt mr2 som er klar nr1 men har fått smaken for disse gamle celicaene også..

#15111  av bose

Jeg syns du burde kjøpe mr2. Men jeg skal ikke bestemme for deg da så kjøp det du vil ha!!

#15114  av chris

bose skrev:Jeg syns du burde kjøpe mr2. Men jeg skal ikke bestemme for deg da så kjøp det du vil ha!!
Det viktigste er at man trives med det man kjøper.. Og at det er en Toyota ;)

#15183  av MR2turbo

Hva med en Corolla AE86? ca. 86 modell...
Den fåes i coupe, med bakhjulstrekk og samme motoren som i mr2 :) Den er jo en klassiker blant drifter'ne i Japan ;) ;)

Legger ved et bilde.. Denne tilhører han vi hentet rearclip og motor hos i danmark.. (Den har 4age med 440hk og 570nm!!)
Vedlegg
EgonAE86.jpg
EgonAE86.jpg (79.75 kiB) Vist 971 ganger

#15192  av MRQuoc

MR2turbo skrev:(Den har 4age med 440hk og 570nm!!)
Altså.. Ulv i Fåreklær

#15204  av Mr2 Mk2

bose skrev:Jeg syns du burde kjøpe mr2. Men jeg skal ikke bestemme for deg da så kjøp det du vil ha!!
Mr2 skal jeg ha men siden de ikke er så lett å få tak i til overkommelig pris er det ikke 100% sikkert at det blir 1 bil..Syns Celicaen er en greit erstatning,men mr2 mk1 er noe for seg selv..

Når det gjelder den corollaen så er den jo vill den..Men er vel vanskelig å få tak i +at jeg ikke er noe stor fan av utseende..

#15219  av chris

MR2turbo skrev:Hva med en Corolla AE86? ca. 86 modell...
Den fåes i coupe, med bakhjulstrekk og samme motoren som i mr2 :) Den er jo en klassiker blant drifter'ne i Japan ;) ;)

Legger ved et bilde.. Denne tilhører han vi hentet rearclip og motor hos i danmark.. (Den har 4age med 440hk og 570nm!!)
Haha, 440 hester i den der. DET gjør seg på lyskryssa i by'n :twisted:

#15229  av Mr2 Mk2

chris skrev:Haha, 440 hester i den der. DET gjør seg på lyskryssa i by'n :twisted:
og vel så det! :wink: Er det ikke denne bilen han nye har?isåfall hannes så mye bedre ut en den på bildet..

#15234  av MR2turbo

Tror den flytter på seg, ja.. og enig i at den ser finer ut den her på forumet.. :)

#15392  av Mr2 Mk2

Jakten fortsetter får ganske mange tlf og sms,men nå har det roet seg litt...Var blant annet en som skulle 85.000 da måtte jeg bare le..Men ellers ligger de på 30-60000..
Kan huske noen i farten:
Mr2 i drammen kr 45.000
Mr2 trøndelag 85.000
Mr2 trøndelag 60.000
Mr2 mørk grønn drammen 40.000
Mr2 svart drammen i overkant av 10.000
Mr2 85/86 mod Florø i underkant av 60.000
Mr2 ?? rød 43.000

det er nok av de som vil selge...Men skal ta meg en tur sammen med fattern ut til et sted er jeg vet det sto en beige/svart avskiltet for ca et år tilbake.Den så ut som den hadde stått en stund,men så helt ok ut.Minuset er at få dager etter brodern kjøpte sin så gikk han og en kompis ut der og "lånte :wink: " seg noen deler...

#17044  av Mr2 Mk2

En kar på Toyota/Jæger verkstedet her i Bergen vurderer nå om han skal selge Mr2 en sin...Han har antydet ca 45.000-50.000 ,Men den er faen meg fin asså..Det er nok den fineste Mr2 mk1 jeg har sett,da tenker jeg på rust lakk slikt...Har bare sett den en gang da jeg og fadern sifta dekk på brodern sin,og da sto den ved siden av.Den var rød takluke såvidt jeg husker tror det var el-vinduer også.Og den var som sagt veldig fin,noe av grunnen er vel at karen jobber som mekaniker :wink:

#17239  av Mr2 Mk2

ok fikk tlf idag og ståa er slik...
Han som eier mr2 en er ikke interisert i å selge,og skulle hatt minst 50.000 uansett..Men han er interisert i å bytte bil med en annen på verkstedet,det er en grå Supra 86 tror jeg sett den på verkstedet et par ganger kul bil..Det var han med supraen som ringte idag,og han er ikke interisert i mr2 en men pengene..Så han går med på byttet visst jeg kjøper mr2 en for 45(regner med jeg får den ned noen får tusen),for på den måten får han jo de penga+mellomlegget fra han med mk1..Og fattern er kanskje med på å låne meg pengene jeg mangler ca 15.000,siden han vet hvem som får bryet med en gammel mr2 som må shines...Bilen er som sagt VELDIG pen,men 2 små minus da den er rød,og har såvidt jeg husker soltak.Tror forresten heller ikke det er el vinduer...Vet ikke så mye om den for så den bare på verkstedet helt tilfeldig...45.000 er jo mye peng men den er lakkert ny i 2000 og hjulbuer er skiftet,meget pen inni også...Om jeg får låne penger så tar jeg den nok.....

#17250  av CelicaTurbo

du får holde oss orientert.. tilbudet høres bra ut da så lenge bilen er i flott stand.. siden har jobber på verksted så kan du vel be om å få den heiset opp og sett under den også? :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15