TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bdrift som tilpasser styling i nord-norge?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #151024  av SMT

jeg er på utkik etter en bedrift som til passer styling hær oppe i nord- norge. i nærheten av tromsø? noen som vet?
kan jo selvsagt være en privatpersom som er flink med glassfiber og tilpassing, som har lyst til og tjene noen ekstra kroner.

de må være fllinke :!:

vist noen vet av et verksted eller en priv person, håper jeg på at de kan ta kontakt.

#151043  av Remi

vi har en kar på jobb som driver og støper båter og sånt. mulig han kan klare jobben :wink:

#151057  av blixern

driver på med det samme til min mr2...
Hvilket firma/produsent og type kit er det du har kjøpt?

#151300  av SMT

jeg kjøpte et kit hos powerzone.

fra erbruni (vet ikke om det er sånn det skrives) shogun 330 kit.

skal på en mk2 mr2.

blixern: hvordan kit er det du har kjøpt? firma?

kanskje vi kan klage i lag :?: :wink:

forventer liksom litt bedre passform, når man betaler mange høvdinger for det!

#151302  av Zepticon

SMT skrev:jeg kjøpte et kit hos powerzone.

fra erbruni (vet ikke om det er sånn det skrives) shogun 330 kit.

skal på en mk2 mr2.

blixern: hvordan kit er det du har kjøpt? firma?

kanskje vi kan klage i lag :?: :wink:

forventer liksom litt bedre passform, når man betaler mange høvdinger for det!
Om du hadde gjort litt research så hadde du funnet ut at Erebuni har _dårlig_ rykte på seg angående passform. De leverer to sett til mazda 626(av 5-6 tilgjengelige) men _svært_ få amerikanere tar sjangsen på et erebuni-kit.

Men ingenting er umulig... glassfiber får du kjøpt på biltema eller nærmeste malerforetning, sparkel også, så da er det bare å sette i gang selv så har du lært noe når du er ferdig med jobben. Bilen betyr liksom mer for deg når du har jobbet og slitt på den selv :)

MEn om det er kjøpt over nettet gjenom norsk importør så har du UANSETT hva dem sier 14dagers angrefrist dersom du ikke liker varen. Og da får du alle penga igjenn bortsett fra porto;)

#151309  av SMT

jeg viste de ikke hadde det beste rykte på seg med passform. men det må no f...n være grenser. sideskjørtene må rettes litt opp. bakfangeren må presses litt inn på sidene og kanskje strekkess litt. frontfangeren er rimelig grei, men ene bolten burde vært litt lengre ned.

jeg kjøpte det fordi det ser tøft ut og ikke alle har det kit'et. vet bare om on annen som har det. og han er her på forumet,men jeg husker ikke hva han kaller seg hær.

uans. konk. er jeg gidder ikke bgynne og gjøre det selv, da blir bilen aldri færdig til rudskogen. og det skal jo se bra ut også. men jeg skal seff. helpe så gått jeg kan,og dermed plukke opp noe så jeg kan det til neste gang.

#151312  av Zepticon

Er tydeligvis ikke grenser for Erebuni... folk jeg har snakket med sier at enkelte deler kunne legges utenpå de orginale.... selv om meningen var at de gamle skulle av. :roll:

Men lykke til da:D håper det blir bra 8)

#151335  av blixern

Kjøpte ett kitt som Extreme Dimension leverer, kjøpte av Styling Service.
Vil ikke si NOE vondt om styling service....knall bra behandling fra dem.
Problemet ligger hos de amerikanske leverandørene...
alt kommer så å si fra samme plass/produsent i USA/Mexico, ting endrer bare navn osv.
Vi får det vi betaler for.(kansje ikke helt,vi får nesten det vi betaler for.)

Ett eksempel, hjalp å montere en orginal Rieger front på en Opel Calibra.
Denne var bare å sette RETT på plass, skru fast. Ingen tilpassing..
Kan vel si at det er litt mer tysk kvalitet (ikke nødvendigvis på bilen altså :D )
Samme på stylingen til gamle Corradoen min, litt små justering av fester, så sklir det rett på, også fra en tysk produsent.

Skulle jeg kjøpt mitt kit fra japan, så hadde det sikkert kommet i plastikk eller polyerthan, å vært MYE mer bolt - on.
Men samtidig hadde det nok kosta , MINST dobbelt så mye.
Mitt kitt finnes ikke en eneste plass hvor det er meninga det skal festes,
det må man lage selv.Det er skikkelig dårlig syntes jeg.

Har hørt mye om Erebuni, både posetivt å negativt... men det går alltid igjen, PASSFORM...noen er mer heldig en andre.

Men vil ønske deg lykke til SMT...
Syns du var heldig som har noen bolter å gå etter værtfall:D
Vi lærer nok etterhvert...
Ikke alltid stol på disse amerikanske leverandørene...kopi er kopi...
Ønsker meg selv også lykke til :lol:

#151341  av blixern

er Blueman her på forumet som har samme kit som du har kjøpt.
Er to kompiser av meg som monterte det, dem hadde litt jobb med å montere det.
Sideskjørtene fikk dem ikke på i førsteomgang...

Unektelig rått kit værtfall.

#151352  av SMT

må få ønske deg lykke til også Blixern. det var ikke spesielt bra at du ikke hadde noen bolter og gå etter da.

det kite ser veldig bra ut nå som jeg har fått sett det i virkeligheten.

håper vi får stylingen'e våres tilpasset og montert til sommeren, kan vi kanskje ta en øl når månen for å kjøre til gatebil er kommet :D