TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gromt! Gleder meg til Ã¥ fÃ¥ denne montert :D

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #150608  av sleeper
 
noen som kan gi meg en GOD forklaring på forskjell på 1 vei, 1.5vei osv??

 #150636  av ErikG
 
Fant en side med ikke for gæli priser på lsd. http://www.japanparts.com/db/partslist. ... r=&volkey= Lurte bare på hva forskjellen på de er?? Noen som vet?

 #150687  av sindrejl
 
sleeper skrev:noen som kan gi meg en GOD forklaring på forskjell på 1 vei, 1.5vei osv??
1veis er for forhjulstrekk, den aktiveres KUN under akselerasjon og vil derfor gi mye bedre styring når man slipper gassen for å svinge.

På 1.5veis er det litt det samme, den aktiveres under akselerasjon, men aktiveres ikke fullt under retardasjon.. Dette er for å forhindre understyring

På 2.veis aktiveres diffen både under akselerasjon og retardasjon. Mest anbefalt for bakhjulstrekkere og fungerer fett for å drifte ;)

correct if Im wrong :)

 #150688  av sindrejl
 
man finner forresten mye info på
http://www.horsepowerfreaks.com

 #150701  av chris
 
sindrejl skrev:
sleeper skrev:noen som kan gi meg en GOD forklaring på forskjell på 1 vei, 1.5vei osv??
1veis er for forhjulstrekk, den aktiveres KUN under akselerasjon og vil derfor gi mye bedre styring når man slipper gassen for å svinge.

På 1.5veis er det litt det samme, den aktiveres under akselerasjon, men aktiveres ikke fullt under retardasjon.. Dette er for å forhindre understyring

På 2.veis aktiveres diffen både under akselerasjon og retardasjon. Mest anbefalt for bakhjulstrekkere og fungerer fett for å drifte ;)

correct if Im wrong :)
Så hvordan blir da resultatet av en 2-veis på forhjulstrekker? :P

1.5 er vel det som er tingen i de fleste tilfeller, er det ikke?

 #150722  av lasse
 
chris skrev:
sindrejl skrev:
sleeper skrev:noen som kan gi meg en GOD forklaring på forskjell på 1 vei, 1.5vei osv??
1veis er for forhjulstrekk, den aktiveres KUN under akselerasjon og vil derfor gi mye bedre styring når man slipper gassen for å svinge.

På 1.5veis er det litt det samme, den aktiveres under akselerasjon, men aktiveres ikke fullt under retardasjon.. Dette er for å forhindre understyring

På 2.veis aktiveres diffen både under akselerasjon og retardasjon. Mest anbefalt for bakhjulstrekkere og fungerer fett for å drifte ;)

correct if Im wrong :)
Så hvordan blir da resultatet av en 2-veis på forhjulstrekker? :P

1.5 er vel det som er tingen i de fleste tilfeller, er det ikke?


Tror en 2 veis på en feilhjulstrekker hadde vært litt kjipt, da ville det nok blitt endel understyring...

Litt offtopic, men jeg jobbet en periode med en kar som hadde en granada med v8 og sveisa diff, ingenting som er som 100% sperre hele tiden...