TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilder fra elgjakta!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #138178  av kaimagne

Må slenge ut noen bilder fra elgjakta i år. Fikk med meg aspirant i år, selv om aspiranten var dårlig til å bære sekk og børse. Men det gikk da rimelig greit uansett, ikke sant Lilli? ;)
Full klaff på hennes første elgjakt ble det i hvertfall. Hun gikk sammen med meg, og jeg fikk da skutt det siste dyret vi hadde igjen på kvota, med henne som tilskuer på orkesterplass. Hele opplegget kunne sikkert vært solgt til en feit tysker for flere titusener av kroner, om man skulle solgt en elgsafari... ;)

Og neste år ser vi kanskje henne med egen børse over skuldra... ;)
Vedlegg
Fersk indrefilèt av elg - ser ut som det smaker godt!
Fersk indrefilèt av elg - ser ut som det smaker godt!
DSC01687.JPG (157.99 kiB) Vist 751 ganger
Lilli slakter elg!
Lilli slakter elg!
DSC01648.JPG (129.33 kiB) Vist 745 ganger
Motorisert ferdsel må det være... :)
Motorisert ferdsel må det være... :)
DSC01634.JPG (154.18 kiB) Vist 751 ganger
Dotsup hører med når elgjakta er ferdig for året, og børsene er tomme for ammunisjon! Denne gangen i form av ypperste Moldova-cognac!
Dotsup hører med når elgjakta er ferdig for året, og børsene er tomme for ammunisjon! Denne gangen i form av ypperste Moldova-cognac!
DSC01619.JPG (186.4 kiB) Vist 748 ganger
Killer Kai
Killer Kai
DSC01561.JPG (211.45 kiB) Vist 751 ganger

#138179  av kaimagne

Flere...
Vedlegg
Gården jaktlaget leier på åremål, Leisåk i Fosnes kommune. Ligger veldig idyllisk til.
Gården jaktlaget leier på åremål, Leisåk i Fosnes kommune. Ligger veldig idyllisk til.
IMG_2813.JPG (178.14 kiB) Vist 741 ganger
Lilli speider utover terrenget.
Lilli speider utover terrenget.
IMG_2806.JPG (159.08 kiB) Vist 746 ganger
Fjelltur dagen derpå. Her steikes det flesk og pannekaker oppe på fjellet!
Fjelltur dagen derpå. Her steikes det flesk og pannekaker oppe på fjellet!
IMG_2804.JPG (229.23 kiB) Vist 741 ganger
Bålkos på kvelden ved slakteplassen!
Bålkos på kvelden ved slakteplassen!
IMG_2776.JPG (200 kiB) Vist 741 ganger
Det ble seint etterhvert, her er man rimelig godt animert...
Det ble seint etterhvert, her er man rimelig godt animert...
DSC01694.JPG (70.16 kiB) Vist 744 ganger

#138180  av Magnus;)

så ut som en koslig tur det der, var veldig fint område :P hehe skøyt dere mang da? hva er kvota liksom? :)

#138199  av Lilli

Holder det ikke med en skyter i "familien" da, eg kan heller være driver..og skryte av hvor flink du har vært :wink: ...men eg skal no være med iallefall!!
Og drakk du mye Dotsup eller...??? God cognac var det iallefall, første gang eg har klart å drikke det...flere ganger til og med!! 8)
Sjekk bildet...eg bar faktisk børsa eg.....
Glemte å si at det var en utrolig flott tur med mange nye opplevelser....en herlig plass
Vedlegg
Lilli MED børsa
Lilli MED børsa
MED børsa.jpg (152.95 kiB) Vist 742 ganger

#138226  av Blueman

så ut som en flott tur det dære ja :)
Flott vær så det ut som det var også? :)
Men hvor var dette da ?

#138286  av TurboKnut

Lilli skrev:Og drakk du mye Dotsup eller...??? God cognac var det iallefall, første gang eg har klart å drikke det...flere ganger til og med!! 8)
Som man roper på elgen får man svar.

(Gammelt jungelordtak (les: grøftekantordtak) fra Indre Troms)

-Takk for elgbiffen forresten - skal fortæres i helga :D

#138293  av kaimagne

Blueman skrev:så ut som en flott tur det dære ja :)
Flott vær så det ut som det var også? :)
Men hvor var dette da ?
Dette var (som sagt) i Fosnes kommune i Nord-Trøndelag. Det ligger like nord for Namsos. http://kart.eniro.no/query?what=amap&ma ... ber=&city=

Flott tur var det som alltid, men ekstra morsomt å kunne vise det frem til Lilli var det jo selvsagt, siden dette er årets happening for mitt vedkommende... :) (jeg klarer jo aldri å komme meg avgårde på Gatebil-treffene :oops: )

#138340  av CelicaTurbo

i forgårs kveld var det faktisk en elg (ungdyr) som var i hagen min og spiste nedfalls-epler, tror det er mange som kunne tenkt seg å stått der med børsa da ja :D

#138345  av kaimagne

Hmm, lyst på besøk, Kenneth? ;)