TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TS-ogn-GT3-battle-combat-konkurranse

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#13693  av Amund

kjørte et par runder rett før jeg skulle på jobb... så tidene er ikke av de beste..

-EDIT-
MR2 GTS 1:24,739
supra RZ 1:18.363
mr2 mk3 1:24,820

Og foresten, dette er med alt av abs, antispinn og stabilitetskontroller de-aktivert! og manuell gir, (selfølgelig..) Dette må de-aktiveres på to menyer.. må vere lett på gassen for å få feste med supran ut av svinger!
Sist redigert av Amund den 17 aug 2003 20:53, redigert 1 gang totalt.

#13701  av erling

Amund skrev: Og foresten, dette er med alt av abs, antispinn og stabilitetskontroller de-aktivert! og manuell gir, (selfølgelig..)
Okey, du tar den tonen! :D:D Har aldri kjørt med manuell før faktisk, men skrur som regel av alt det andre greiene.. Men vi sier det slik da, ingen "elektroniske hjelpemidler" tillatt, altså de som Amund nevnte nå. :)

Tok Supraen ut på ny tur med manuell kasse, og helt uten hjelpemidlene: 1'17.411

#13702  av Amund

Litt vanskelig å ha med å gjøre den supran uten stabilitet og antispinn. legger lett breisladd i 6 gir da! slutta å spinne i 5 rett frem.

Hvordan pleier du å justere bilen før du kjører? camber, spissing og sånt..

#13749  av NISMO

Prøv Apricot Hill... Det er en dritkul bane, det er den vi 200sx-barn bruker...
Rekorden med 200sx S13 uten alle hjelpemidler og med manuell gir holder foreløbig jeg på tiden 17.675 8)

Tror jeg meder meg på deres konkurranse også :)

#13771  av chris

Bestem dere for bane, og biler, og lag en ny tråd hvor man kan poste tider etterhvert.. så det ikke blir så mye rot. En post per person, og så er det jo bare å editere sin egen post når man har gjort forbedringer på rundetid.. da får man mye mer oversikt.

Stiller jeg.. med blod på tann :twisted:

#13780  av erling

Amund skrev:Litt vanskelig å ha med å gjøre den supran uten stabilitet og antispinn. legger lett breisladd i 6 gir da! slutta å spinne i 5 rett frem.

Hvordan pleier du å justere bilen før du kjører? camber, spissing og sånt..
Supraen blir en "håndfull" å kuske uten traction ja... :shock: Har ikke justert annet enn senking, hardere dempere og stab.stag, og girutveksling.
NISMO skrev: Prøv Apricot Hill... Det er en dritkul bane, det er den vi 200sx-barn bruker...
Rekorden med 200sx S13 uten alle hjelpemidler og med manuell gir holder foreløbig jeg på tiden 17.675

Tror jeg meder meg på deres konkurranse også
17 sekunder? Hørtes hissig fort ut.. Med mindre det er 1'17.675 du mener må jeg allerede kaste inn håndklë. :wink:
chris skrev: Bestem dere for bane, og biler, og lag en ny tråd hvor man kan poste tider etterhvert.. så det ikke blir så mye rot. En post per person, og så er det jo bare å editere sin egen post når man har gjort forbedringer på rundetid.. da får man mye mer oversikt.
Det hørtes jo ut som arbeid det jo.. :D:D

#13933  av NISMO

erling skrev:
NISMO skrev: Prøv Apricot Hill... Det er en dritkul bane, det er den vi 200sx-barn bruker...
Rekorden med 200sx S13 uten alle hjelpemidler og med manuell gir holder foreløbig jeg på tiden 17.675

Tror jeg meder meg på deres konkurranse også
17 sekunder? Hørtes hissig fort ut.. Med mindre det er 1'17.675 du mener må jeg allerede kaste inn håndklë. :wink:
Manglet 1 min der ja :oops:

#14026  av chris

erling skrev:
chris skrev: Bestem dere for bane, og biler, og lag en ny tråd hvor man kan poste tider etterhvert.. så det ikke blir så mye rot. En post per person, og så er det jo bare å editere sin egen post når man har gjort forbedringer på rundetid.. da får man mye mer oversikt.
Det hørtes jo ut som arbeid det jo.. :D:D
Neida.. ikke så mye ;)

#14169  av chris

Vel.. nå har jeg prøvd GT3 igjen, riktignok en stund siden sist, men likevel..
Kjøpte Supra RZ, gikk på professional og kjørte Laguna Seca, på en av de cup'ene der.. og.. jeg vil betegne meg som en ganske erfaren GT-spiller, som har spilt gjennom 1'ern og 2'ern og MYE av 3'ern.. men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dere får til å kjøre den Supraen på 1.17.. er jo bare såvidt jeg klarer den rundetiden med 787B'en jo!! (og det er jo sånn ekstrem banebil). Jeg har pakka på Supraen alt som kan pakkes på den, endte opp med oppunder 1000 hester, og havner likevel 10 sekunder bak. Bilen var forresten noe jævlig søl å kjøre. Understyring på feil sted, og overstyring på feil sted.. rukkel.. Fant ut grunnen til at jeg ikke har brukt Supraen for å vinne løp tidligere... Men likevel.. jeg har ikke mulighet til å ta inn 10 sekunder på Laguna Seca banen.. Forresten.. bilen spinner jo bare ut alle girene da.. har kjørt med og uten TCS.. Har prøvd å justert bilen.. senke, camber, toe, stability.. men likevel..

Jeg kjører med konsoll, ikke ratt..

#14171  av erling

Jeg kjører også med konsoll. Den er litt kvass å kjøre med 1000 hk ja, men man må bare prøve å få feste, og ikke sladde/spinne i det hele tatt. Fikk sansen for manuell gir etter å ha testa det litt.

Men ikke gå inn på sånn cup-greier, gå inn på arcade>free run. Så slipper du annen trafikk. :)

Hvis vi skal ha en ny tråd med rundetider, og editere gamle poster vil jo ikke den komme opp på "View new posts". Er det ikke best å ta det i denne tråden? Er ikke så altfor rotete heller, vi ble nå for det meste enige til slutt. :)

Prøvde og litt med 200sxen på Apricot, kom ikke under 1'20... Tror den 1'17-tida kan bli vond å ta. Dessuten var S13 litt kjedelig å kjøre.. :wink:

Pff

#14176  av sindrejl

Vel, det er stoooor forskjell mellom å kjøre vanlig og arcade, bedre eller dårligere vet jeg ikke, bare at forskjellen er stor :)

#14185  av CelicaTurbo

trodde arcade var slik "ikke-simulerende-modus" jeg, dvs mye lettere å kjøre osv..?

#14187  av Amund

kjører på gt mode jeg. inne på home, settings\test run. har justert en god del på bilen, og de analoge knappene på kontrollern må behandles med stor forsiktighet!

har også kjørt gt1 og gt2. skal ned og ta ny rekord nå etterpå, mener det er mye å hente på den beste tida mi, som var på 1:18,363...
 #14190  av erling

sindrejl skrev:Vel, det er stoooor forskjell mellom å kjøre vanlig og arcade, bedre eller dårligere vet jeg ikke, bare at forskjellen er stor :)
Hva vet du om det? :) Merka ingen forskjell jeg.. Og de rekordene jeg tidligere satte i arcade, var på rekordlista inne på home, settings\test run. Tok nå nettopp et par runder på "home, settings\test run" og Laguna, som resulterte i:

Supra RZ: 1'16.223 :twisted:

#14192  av Mr2 Mk2

nei faen,nå må jeg komme meg opp til brodern å hente ps2 en min..Dette her går ikke lenger,det er på tide at jeg viser dere hvordan det skal kjøres 8) :wink: