TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Her er jeg!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#12611  av Amund

kennethx skrev:hihi, hvor mange innpå her er fra bergen?
Kristian, jostein og meg? flere?

Jeg bor på Landås forresten...
Vil ikke akkurat kalle meg bergenser, men bor i rimelig avstand fra bergen ja.. Nemlig Osterøy! 8)

#12633  av Erlend

Toyota har hatt en del farger som heter noe med "mica", hva vil dette si? Metallic? Blue mica, green mica, osv? Jeg er glad i tykke lag med metallic-lakk jeg :D

#12640  av Mr2 Mk2

Mica er rett og slett pitte små korn som er tilsatt i den vanlige lakken slik at det blir en form for Kamelon "perlemor"..Det er de kornene som gjør at fargene skifter litt ettersom hvor du er i forhold til sola/lyset..

#12641  av chris

jostein skrev:Mica er rett og slett pitte små korn som er tilsatt i den vanlige lakken slik at det blir en form for Kamelon "perlemor"..Det er de kornene som gjør at fargene skifter litt ettersom hvor du er i forhold til sola/lyset..
Ah.. sånn som jeg har da ;)

#12645  av Mr2 Mk2

det er faktisk mangen biler som har Mica fargene,visste ikke at toyota hadde det men(eller jo toyota terracan)...Blant annet Subaru impreza og mazda 6 har det..

#12646  av Erlend

Takk for oppklaringen, Jostein :)

#12650  av Mr2 Mk2

Erlend skrev:Takk for oppklaringen, Jostein :)
No problemo seniorê :D :wink: