TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Grønn MR2 mk2 holmlia

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#118911  av BrennaRacing

Heldig du :lol:

Har hørt det er en del mr2er som sliter med slitte stempelringer. Det er dyrt, men det skal bli digg å få skiftet de. Er så slit å må ned i motoren å peile olje hver J***A dag :D

#118960  av lasse

Høres ikke moro ut nei, ikke den letteste bilen å peile på heller da...
Dagslys eller lykt er jo et must...
Kjenner du noen som kan ta det "bak mål" eller?

#118972  av BrennaRacing

veit...også er d sinnsykt varmt der...peilepinnen er jo glovarm....

Ja, fattern spurte en han på Toyota om han kunne ta d svart....Han skulle se om han hadde tid, eller så skulle han spørre noen andre på jobben... Blir ikke aktuellt å betale 25 lapper for det

#118977  av lasse

Høres bra ut, 25 lapper er det rett og slett ikke verdt, har sett overhalt 3S-GE motorer tilsalgs helt ned i 5000,-

#118987  av Dalan

Et tips mot oljetørste motorer er å prøve å kjøre en innvendig motorrens, alà Forte eller QMI
De sies å kunne løsne fastbrente stempelringer og myke opp pakninger og tetninger i motoren - hvis de ikke er altfor slitt så klart ;)
QMI funket bra på min, merket mindre oljeforbruk nå enn før jeg brukte den :)
Kostet ca 130,- på Torshov, klarer du å skifte olje klarer du å bruke denne :)
Verdt et forsøk!

#119005  av lasse

Hmmm...
Verdt et forsøk ihvertfall...

#119016  av BrennaRacing

aha...Fattern har snakket om no sånt middel som hjelper mot forbruk, men jeg har ikke funnet no...Da skal jeg løpe til torshov i morgen å kjøpe det. Takk for tipset. SKal gi dere beskjed om hvordan det går :D

#119794  av BrennaRacing

For tre dager siden fylte jeg på det QMI middelet som skal stoppe oljeforbruk...De to første dagene kjørte jeg nesten ingen ting, men når jeg først kjørte så tok jeg det ganske pent. Peilet olja, å merket at jeg ikke hadde brukt noe olje i det hele tatt på 2 dager. (x antall km) Å det er ganske utrolig for å være bilen min :lol:

I går var jeg å noen kamerater ute på en lang grisekjøringstur :D. Kjørte 122 km. Var nede å peilet olja nå, å håpet sterkt på at jeg ikke hadde brukt no særlig olje. Men det hadde ikke skjedd noe særlig forandring etter at jeg fylte på QMI...Peilet olja før jeg dro ut i går å da viste pinnen fullt...nå viste pinnen midt mellom minimum å full. Med andre ord så har jeg brukt sånn ca en halv liter med olje.

Så dette middelet hjalp ikke på bilen min. Var vel egentlig for godt til å være sant at jeg bare kunne paye ut 269 spenn på torshov bilrekvisita, for så å bli kvitt oljeforbruket mitt. Men det er jo lov til å drømme :D

#119859  av lasse

Kjedelig da...
Men man kan jo alltids håpe på at det må gå seg til litt da... Er vel en syltynn sjanse

#119885  av BrennaRacing

Den sjansen er veldig syltynn hvertfall :lol:

Jeg må jo håpe, men det virker nok som om jeg må ta en liten overhaling snart

#119919  av lasse

Kjipe greier, aldri moro å bruke penger på sånne ting...