TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BIL VOLDTEKT av mekaniker hos merkeverksted i kbg.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #118783  av bjoroen

Linkene under bør leses..

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.ph ... c&start=20

http://www.imprezadriver.com/phpBB2/vie ... 4099#34099

Her Burte absolutt mekanikeren mista jobben.. uten tvil.. og en kraftif kompensasjon til Haga som fikk bilen voldtatt på denne måten.

Forsiktig med og levere fra dere bilene på verksteder.. og Hvertfall Subaru i Kongsberg.

#118785  av kaimagne

Satan... Det er bortimot det verste jeg har sett. Eller - det ER det verste jeg har sett! Ikke engang løsrykter på nachspiel overgår dette!

Det beste er at hmhaga (eieren) virker skikkelig bånn-seriøs, og da kommer man så mye mye lengre enn om man bare skriver store bokstaver og banker opp alle sammen på internett...

Lurer litt på hva som skjer med bilen min når den er på service jeg, den er jo potensiell som voldtektsoffer den også... :?

#118787  av tbergstad

Ajaj... Voldsomme greier..
Men dette har nok skjedd med flere biler.. Jeg har en mistanke om at gt4'en min ble testet litt for grundig da den var på verksted for 2 år siden.. Bilen var inne for oppretting og lakkering, men noen hadde klussa med turbotrykksreguleringa under panseret..

#118788  av Mr2Nyter'n;p

Uten unntak er jeg alltid med bilen min når noe skal gjøres med den.. Ble nekta å komme inn på verkstedet et sted og da var saken enkel.. Dro til et annet verksted...

#118797  av celicat23

Mr2Nyter'n;p skrev:Uten unntak er jeg alltid med bilen min når noe skal gjøres med den.. Ble nekta å komme inn på verkstedet et sted og da var saken enkel.. Dro til et annet verksted...
Kult. Trodde jeg var alene om å bry meg så mye om bilen min. Fint å se andre bryr seg også :)

#118817  av Zepticon

celicat23 skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Uten unntak er jeg alltid med bilen min når noe skal gjøres med den.. Ble nekta å komme inn på verkstedet et sted og da var saken enkel.. Dro til et annet verksted...
Kult. Trodde jeg var alene om å bry meg så mye om bilen min. Fint å se andre bryr seg også :)
Nope... Skal være med når bilen skal under kniven. Sitte å holde den i speilet slik at den ikke blir så redd når fremede folk driver å klår på den :roll: :wink:

Men seriøst liker jeg ikke å la den stå alene uten at jeg er der, greit det er en litt sliten 94 mod mazda. Men det er tross alt MIN bil :lol:
Og du klarer å dra den like langt som han gjorde med Subaruen :roll:

Men fra verkstedet sin side er det så utrolig tilitsbrudd at jeg ikke vet hva jeg skal si... Uholdbart...

#118825  av FireWalk

Tror også at min er blitt "grundig" testet når jeg hadde min på verksted første gangen. Jeg leverte fra meg bilen med litt over halv tank.. når jeg fikk den igjen var det under en kvart tank igjen... Så enten har de kjørt virkelig virkelig langt, eller så har de kjørt skikkelig GRIS...

#118839  av Blueman

Huff jeg blir skremt av og les slikt....
Nok en grunn til og fikse bilen selv 8) hehe

#118907  av GT4 CS

De gangene min har vært på verksted har de alltid spurt om jeg vil være med på prøvekjøringa, noe jeg alltid har vært. Tørr ikke sende avgårde en liten jyppling som rævvpuler bilen min sønder og sammen.
Og ikke får de røre motoren heller uten at jeg er med hehe. Nå skal det sies at det var ved reg reim bytte,hos FMS og eu kontroll bilen min har vært inne da. Bedere og skru selv, for da vet man at jobben blir gjort skikkelig.

#118922  av Max speed

Helt sinnsykt at han ikke mistet jobben, men hvem i helvete skal kjøre bilene inn og ut av verkstedet.... Han har jo ikke lappen.... Er jo helt "høl i huet" at en mekaniker må spørre en kollega om å flytte bilene han skal skru på...!!!

#118932  av bjoroen

Max speed skrev:Helt sinnsykt at han ikke mistet jobben, men hvem i helvete skal kjøre bilene inn og ut av verkstedet.... Han har jo ikke lappen.... Er jo helt "høl i huet" at en mekaniker må spørre en kollega om å flytte bilene han skal skru på...!!!
han kommer helt sikkert til og kjøre bilen inn og ut av verkstedet selv om han ikke har lappen.. blir hvertfall praktisert veldig ofte.. blir vel bare prøvekjøringene han ikke tar seg av :) men han burte helt klart mista jobben tvert !!

#119075  av CelicaTurbo

vi skulle alle hatt slik GPS-utstyr tydelighvis.. når jeg hadde MR2 fikk jeg også denne igjen en gang med pluss 35km på telleren :evil:

#119099  av Blueman

hær er det vell egetlig bare en ting og gjøre og det er og begyne å ta bilde av tellern før man leverer biln, så kan man se om de har rørt biln mere enn di skal :)

#120247  av Cmon

Er jo enig i att det er et enormt tillitsbrudd fra mekanikern sin side, men jeg er av den oppfatninga av at folk må kunne få en sjanse til hvis de føkker opp. Alle kan gjøre en feil, men hvis slikt gjentar seg, så kast fyren på hue og ræva ut.
 #140822  av skody

Hmhaga: En liten oppfriskning:
http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/arti ... 5239822148

...og nå er domment klar
http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/arti ... 5239691400

Varden wrote:
[...]24 dagers ubetinget fengsel og 25 måneder uten førerkort ble resultatet. [...] Straffen ble som påstanden fra politiet, 24 dager bak murene. Men retten var strengere når det gjaldt beslag av førerkortet. 19 måneder mente politiet var passende. Nei, 25 måneder, sa dommeren [...]

Staaaaaakars Hihi
Men for å ha sagt det, så var jeg først og fremst forbanna på at han rølpekjørte bilen min. Dessverre var det en sivil sak og ikke noe politiet kunne påtale.