TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tanker om bil.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #118084  av Christian

Som sikkert de fleste veit har jeg kjørt istykker motoren i mr2'en min, og hele bilen er lagt ut for salg. Sitter og lurer litt på hva jeg skal gjøre fremover i forhold til dette.

På mange måter vil jeg beholde bilen, bygge den opp igjen med en 3gen 3s-gte for 3! gang og bare kjøre den. I stedet for motorbygging blir det da understellet som skal ordnes skikkelig for banekjøring.

Jeg er også drittlei hele bilen, skuler bare stygt på den når jeg går forbi den, har gjort det i hele sommer. :?

I tillegg har ikke mr2 samme sjarmen lenger, ikke som når jeg kjøpte den. Ikke det at det er så innmari mange av dem, men likevel, ikke som det var... Begynner nesten å savne litt bagasjeplass også, kanskje jeg blir gammel :roll:

Så, hva gjør man da.....bytter til celica? Nei, tror ikke det. Supra? For dyr som leke bil.
Bytte merke? Nissan kanskje? S14 eller en S14a, sikkert greie biler det, men de frister egentlig ikke, dyre er de og. S13? Billig, men nei, heller en s14 da.
Skyline? Hahahaha, grombil, bortsett ifra at det er helt sinnsvakt å bruke så mye penger på en så gammel bil uten å være garantert å i det hele tatt få skilter på den.

Honda...? :lol: Nei, ser meg ikke i en civic :lol:

Ikke japse? Huff nei!

Det bunner kanskje ut i at mr2 er det eneste valget som passer meg, har hatt min siden 19feb 2000 (Samboern er litt frustrert over at jeg husker det, men ikke andre MYE viktigere datoer) og aldri hatt problemer med den, utover de jeg har laget selv.
Arne R og jeg hentet den første motoren i Danmark sommeren 2003, ingen hadde da montert inn denne motoren i en gti her i Norge, ingen jeg kom i kontakt med i alle fall. Det gikk rykter om en i Ålesundsområdet, men det var alt. Følelsen av og fyre opp den med kun dp som eksos var helt sinnsvakt :twisted:

Kanskje man skulle prøvd å skaffe seg en annen mr2? Begynne på nytt, med en nyere bil? Eller bygge videre på denne...?

#118100  av blixern

Ser jo du har lagt MANGE timer bak i din bil slik den står...
Å kjøpe ny bil for å bygge opp, så blir det vel mer banebil?
Skal du ha samme show&go bil som du har/hadde før motor gikk så blir det vel enda MANGE timer å kroner?
Lønner seg jo aldri den måten på bil, men det er jo GØY.
Vet ikke hvordan regnestykket blir ved å bygge ny motor, er jo en lang vinter(værtfall i nord

Du vet vel best sjøl hva det koster å bygge motor/bil eller? ;)

#118141  av angrykid

Jeg tror nok du kanskje kan komme til å angre salget. mr2 er jo en fet bil, men lite bagasjeplass gjør seg veldig fort gjeldende. Det er jo da muligheter å kjøpe noe annet, som man bruker på familietragedier..

Når det kommer til å bytte bil, så kan du jo vurdere en honda s2000. Dem er nydelige, og går ganske godt også. Jeg liker dem i allefall. Pluss at dem har jo potensiale til å bli gromme med noe fet motor.

Utover det, så hadde det jo vært ufattelig tøft om du fant deg en mk3 å putta turbo på, men da igjen, disse koster jo mye, samt har enda mindre bagasjeplass. :-|

#118188  av jumbo

Hadde nok putta i en tredje GTE ja... du har jo lagt ned ganske mye bra arbeid i bilen utenom motoren også.... synd å gi slipp på alt det. Dessuten får du jo aldri verden en pris bilen fortjener dersom du selger den. Ikke engang om du selger til kjennere...

#118213  av jan-erik

Artige refleksjoner Christian. Enig i mye av det du skriver. Jeg hadde nok gått for en ny 3s-gte 3. gen og med en litt mildere trimming og heller lagt pengene i understell. Bilen din er jo helt rå ellers, så selv om du ser stygt på den nå så tror jeg du vil angre på å kvitte deg med den.

Kjøpte meg jo en Porsche, men syns fortsatt MR2-en min er mye kulere å ha, selv om den på langt nær går like bra. Så nå beholder jeg MR2-en og selge Porsche'n. Blir motorprosjekt i vinter med turbokit og annet understell. Koster noen $$$$, men skitt au, tror det kan bli et artig resultat til slutt. Sikter meg inn på 220-230 hk på hjula, så noe versting blir det ikke...

Lykke til, uansett hva du gjør.

#118261  av Blueman

Ja hufff, jeg tenkte også på og selge min mr2 for og få mere plass og sånt...
Men jo mere jeg leter etter en ny bil så er det mr2 som dukker opp på "autodb" hehe :?
Sån som jeg ser det finnes det ikke enn annen bil for meg enda :D til den prisen selfølgelig :P
Menmen er meningen at man skal trives med biln sin, så vis du er dritt lei biln sin så er d vell ikke så mye og gjøre med det egetlig :?
Håper nu ikke du kommer til å angre på det valget du kommer til og gjøre :)

#118263  av erling

Hvis du knepper oppi en ny 3.gen med bpu slipper du jo å skru rævskjegget av deg hele tiden.

Har du mulighet til å ha 2 motorer? F.eks en hissig en som du har/hadde, og en gti, eller driftsikker turbosak som du kan knø oppi når prosjektmotor kødder seg? Da får du kanskje brukt bilen litt mer.. Men skjønner jo at du er lei. Ikke akkurat kult å overhale motor en gang i mnd heller.

#118368  av Christian

Vel, en ny 3s-gte ble bestillt i dag. :D Levering sansynligvis til neste helg i Bergen. Får ett rear-cut komplett med eksos, så selve bytte er fort gjort.
Var faktisk samboeren min som overtalte meg, hu orka ikke ha meg hengende rundt her uten noe å skru på :lol:

Tror også dette er det greieste. Så får jeg heller se hva jeg finner ut på litt sikt, kanskje det blir ett bytte til en litt nyere med hardtop. (Eller hva Morten?)

Skrudde også ut den gamle motoren i går og åpna den i dag. Var en eksosventil som var synderen. Ingen tegn på stor varmgang.

#118378  av CelicaTurbo

høres meget bra ut :D

#118415  av jumbo

Nice.

PS: Bra samboer du har ;)