TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Moongoose

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #116997  av BrennaRacing

Tenkt til å kjøpe meg Moongoose effektanlegg til mk2 min...Noen som veit hvor i Norge man får tak i det..Kan man bruke de orginale eksosfestene??

#117012  av jumbo

Originale fester kan du bruke ja

#117026  av kake

http://www.kollevold.no/ fører mongoose. For versjonen med de-cat pipe tar de 6300,- Det er bolt-on ja, men du må kjøpe 2 eksospakninger siden det ikke følger med. Du får kjøpt pakningene hos Toyota, de originale funker fint.

#117124  av BrennaRacing

Hvor mye koster de pakningene a??

Har hørt at man får det billigere på e-bay, men har aldri handlet sånne ting på internett før. Syns det er tryggere å kjøpe av norske folk....Men har hørt at prisen på Moongoose ligger på rundt 4000 på e-bay

#117175  av Raze_r

les nøye gjennom auksjonen og se at det er et firma du handler av...
da er det trygt..
har handlet mye der jeg, men bare fra firmaer...
husk å se etter det....
har ikke hatt noe trøbbel med ebay..

#117190  av BrennaRacing

Okay...Takk for tipset..

Da skal jeg skjekke litt ut på ebay. Blir nok ikke kjøp helt ennå.

#117291  av kake

BrennaRacing skrev:Hvor mye koster de pakningene a??
Ikke stort. En hundrings mener jeg å huske.
BrennaRacing skrev: Har hørt at man får det billigere på e-bay, men har aldri handlet sånne ting på internett før. Syns det er tryggere å kjøpe av norske folk....Men har hørt at prisen på Moongoose ligger på rundt 4000 på e-bay
I Usa har de 5SFE og ikke 3SGE som N/A motoren er her. Effektanleggene på de går ikke om hverandre. Tviler sterkt på at du får Mongoosen for under minimum 5500,- iallefall. De lages på en fabrikk i England så vidt jeg vet.

#136641  av mr_2

Blåser liv i denne tråden igjen:Jeg fikk mitt mongooseanlegg i posten idag :D Kjøpte det fra Kollevold Rallyimport i Drammen.
Kosta meg 6791kr. ink. frakt til Stavanger (321 kr.)
Tok 4 dager fra jeg bestillte det,til jeg fikk lappen i postkassen... :D
Eneste er at jeg ikke fikk med noen bolter til å montere greiene med :roll:

#136836  av BrennaRacing

Grattis :D

Syns det var litt stiv pris på det men det er jo litt tryggere å handle i Norge kanskje :D

Har du fått montert det ennå eller.??

#136848  av Mr2 Mk2

jævli dyrt,og det er jo ikke engang effekt anlegg....

#136863  av kake

Jostein skrev:jævli dyrt,og det er jo ikke engang effekt anlegg....
Hva mener du med ikke effekt anlegg ? Er et fullverdig effektanlegg det der med 2 rør. Kan du finne en eksos med samme finish og kvalitet som er rustfritt noe billigere forresten ? :wink:

#136894  av lasse

kake skrev:
Jostein skrev:jævli dyrt,og det er jo ikke engang effekt anlegg....
Hva mener du med ikke effekt anlegg ? Er et fullverdig effektanlegg det der med 2 rør. Kan du finne en eksos med samme finish og kvalitet som er rustfritt noe billigere forresten ? :wink:
Ferrita, 6000,-

#138647  av mr_2

BrennaRacing skrev:Grattis :D

Syns det var litt stiv pris på det men det er jo litt tryggere å handle i Norge kanskje :D

Har du fått montert det ennå eller.??
Har fått det på ja :D
Herlig lyd :twisted: Men jeg fant ut at jeg må skifte det flexirøret som går fra manifoilen til kat`en.Er vel ikke noen som vet hva denne skiten koster?

#138926  av bullit

Jeg betalte 5000 for mitt ferrita anlegg inkl. montering. Men sveisinga deres er ikke så mye å skryte av. Måtte sveise på endestussene selv, etter at de holdt på å falle av :?

#138929  av BrennaRacing

Hvordan ser Ferrita anlegget ut?? Har du bilder av bilen din med anlegget... :D