TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Meguiar's bilsÃ¥pe - tommelen opp!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#116027  av MR_T

kikker på http://www.meguiars.no men finner ikke pusseskinn, altså for å dra av vannet etter vask, er så drit lei sånne billig og ubrukelige som etterlater flere striper enn det var før jeg vasket.
Noen som har tips til et BRA pusseskinn og hvor event kan kjøpe det

T.R

#116052  av grimfer

MR_T skrev:kikker på http://www.meguiars.no men finner ikke pusseskinn, altså for å dra av vannet etter vask, er så drit lei sånne billig og ubrukelige som etterlater flere striper enn det var før jeg vasket.
Noen som har tips til et BRA pusseskinn og hvor event kan kjøpe det

T.R
1. Et generelt tips: Kjøp chamois-skinn (slik som ser semska ut) hvis du vil ha skinn. Autoglym sitt funker bra. Det får du kjøpt i NAF-butikken og på Speedparts, bl. a.

2. Jeg er veldig fornøyd med mikrofiberklutene til Meguiar's. De er dyre, men veldig fine å bruke.

3. I tillegg kan du gjerne bruke vanlig frotté-håndklær! Bare pass på at de ikke er for gamle og harde! Klipp dem opp i passende biter først!

#116555  av kake

Har nå testa den Gold Class såpa til 139,- pr flaske 3 ganger og syntes den ikke er verdt penga. Bilen blir jo ren, men mindre blank enn andre merker jeg har prøvd. Den vanlige Turtle shampoen i hvit beholder (den billigste runde til 29,- ? pr flaske) gjør bilen både blankere, og tar mindre av poleringa.

Konklusjon, dyrt er ikke alltid best ? :wink:

#116663  av grimfer

kake skrev:Har nå testa den Gold Class såpa til 139,- pr flaske 3 ganger og syntes den ikke er verdt penga. Bilen blir jo ren, men mindre blank enn andre merker jeg har prøvd. Den vanlige Turtle shampoen i hvit beholder (den billigste runde til 29,- ? pr flaske) gjør bilen både blankere, og tar mindre av poleringa.

Konklusjon, dyrt er ikke alltid best ? :wink:
Grunnen til at turtle wax sin gir et blankere resultat, er at den inneholder ganske mye voks. Meguiar's sin inneholder ikke voks, men noen greier som vedlikeholder voksen som er der fra før. Men den forutsetter at du har polert bilen (helst med Meguiar's egen voks,selvsagt...)

Ulempen med voksshampo er at den legger igjen voksrester på gummilister og vinduer. Vinduene blir da over tid ganske skjoldete, og dette går nesten aldri av! [/b]

#116687  av kake

grimfer skrev: Grunnen til at turtle wax sin gir et blankere resultat, er at den inneholder ganske mye voks. Meguiar's sin inneholder ikke voks, men noen greier som vedlikeholder voksen som er der fra før. Men den forutsetter at du har polert bilen (helst med Meguiar's egen voks,selvsagt...)
Du har nok rett i det med voksen. Kanskje bilen hadde blitt blankere om jeg hadde brukt Meguiar's polering også. Bruker forøvrig Autoglym til polering.
grimfer skrev: Ulempen med voksshampo er at den legger igjen voksrester på gummilister og vinduer. Vinduene blir da over tid ganske skjoldete, og dette går nesten aldri av! [/b]
Det har jeg aldri merka noe til, og har vel brukt den såpa i noen år :) Er nok viktig å skylle godt av.

#116731  av mr_2

jensi skrev:Ser at Shellen har begynnt å selge Mequiars her i Sandnes .
Jens
Regner med at de selger det på "lakk og verktøy" også.
Har ihvertfall et svært reklameskilt hengende :roll: