TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• klar for en turbo..hva mÃ¥ gjøres?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #115362  av Mr.Maximuz

Er klar for litt mere gamp..hva får jeg av turbo på min vanlige 2,0 gti..hva må byttes? kanskje like enkelt å kjøpe ny bil?

Trenger ikke max av en turbo..opp mot 200hk hadde vært fint

#115367  av espenk

Hvis du vil godkjenne motorbytte så er det best å importere en org. turbo-utgave :wink:
FÃ¥r dem billig fra USA, rundt 110-120k ferdig reg :)

#115377  av Tums

ellers så sies det at de rette forlka kan få ut 200hk av en NA motor og da... Klart, vi snakker penger... :P

#115378  av Master

Du burde ikke ombygge din gtimotor til turbo hvertfall. Det blir mye penger for lite driftsikkert resultat. Alternativet er å få kjøpt et komplett bakklipp av en kræsjet mr2 turbo og flytte over alt fra denne. (motor, drivverk, gearkasse, ledningsnett, ECU osv osv) Det er det absolutt billigste. (hvis du ikke velger å få dette godkjent i vognkortet).

Siste og egentlig det mest fornuftige (økonomisk/lovlig sett) er å importere en mr2 turbo fra statene flytt over alt du har av mods på din gammelbil til turboen, og selg gtien..

tro meg, om du får turbo så er du fornøyd med de 200 gampene i ei lita stund før du har lyst å slippe løs de 300+ hestene som motoren egentlig er bygget for å tåle :P