TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En dag i mitt liv. en søndagstur.....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #112700  av richeros

Uff, våkna fyllasyk og rastløs :)

Da var det bare å mekke litt på bilen. har endel prosjekter som krever litt tid av meg.... begynte å montere noen kald katode rør oppunder pedalene....
Broderen stakk opp til naboen min for å hjelpe han med senkesett montering på min gamle celica at200. Måtte jo opp der og for å dokumentere.
Hva har de tenkt på når de mekket den pantenten til stab. staget bak?

Mens jeg holder på med kablene mine kommer resultatet fra forrige helg kjørende forbi. Den ble offer for lebestift og en sprayboks eller to.

Da var gutta klare med at200'en. senkesett montert...
Min st202 ble senket med samme sett for to uker siden.

Da bar det ut på tur. møtte en fin liten ferrari kamerat til st202'en min ;)

Spottet en gul mr2. noen her på forumet?

Tok bildet av båten til en kompis av en kompis av meg. 300hk johnson estimert til rundt 80knop :)

Fant en fin bakgrunn så da ble det et bilde av st202'en....
Vedlegg
2xcelica.png
2xcelica.png (851.43 kiB) Vist 962 ganger
satans_skrue.png
satans_skrue.png (782.42 kiB) Vist 946 ganger
fylla_resultat.png
fylla_resultat.png (819.82 kiB) Vist 950 ganger
uff, ble endel kabler tilslutt
uff, ble endel kabler tilslutt
kabel_trekking.png (675.59 kiB) Vist 946 ganger
resultatet av 90kroner :)
resultatet av 90kroner :)
blue_light_celica.png (695.72 kiB) Vist 982 ganger

#112703  av richeros

mer....
Vedlegg
senkesett_montering.png
senkesett_montering.png (659.3 kiB) Vist 945 ganger
calica_solnedgang.png
calica_solnedgang.png (704.61 kiB) Vist 948 ganger
fast_boat.png
fast_boat.png (668.33 kiB) Vist 938 ganger
mr2_spotted.png
mr2_spotted.png (723.71 kiB) Vist 941 ganger
celica_ferrari.png
celica_ferrari.png (369.81 kiB) Vist 957 ganger

#112709  av sindrejl

hehe, den skruen der laget litt irritasjon til meg også ;) Ble pent med de katodene btw :)

#112711  av Zepticon

Nice katoder!
Har slike i PC'n min :lol:
MÃ¥ vell ha noen i bilen og snart :D

Hvor skaffer man dem og hvordan moneter man? er det vanskelig montering?

#112735  av memo

du må sette press på mutteren/bolten for å få de løs. de er koniske innvendig.

prøv en vanlig treklemme, eller bank med en hammer på den for hver omdrening du tar..

#112825  av Ronny

Stemmer det att båten til kompisen din er en Hydrolift Sportcat 22?
Kjørte en sånn en gang i tida med en Mercury 2,5EFI, det er det RÅÅÅÅESTE jeg noensinne har kjørt!!!!!!!!

#113143  av richeros

Zepticon skrev:Nice katoder!

Det er akkurat det det er, katoder beregnet til pc'en.
Jeg kjøpte mine på http://www.microplex.no. der har de mye gøyt.
De katodene jeg kjøpte er bergnet til 12v og det passer jo ypperlig i bil.
Det eneste jeg gjorde selv var å kutte strøm kabelen å koble den til i bilen, ellers var alt plus and play :)

#113199  av Zepticon

richeros skrev:
Zepticon skrev:Nice katoder!

Det er akkurat det det er, katoder beregnet til pc'en.
Jeg kjøpte mine på http://www.microplex.no. der har de mye gøyt.
De katodene jeg kjøpte er bergnet til 12v og det passer jo ypperlig i bil.
Det eneste jeg gjorde selv var å kutte strøm kabelen å koble den til i bilen, ellers var alt plus and play :)
Hvilke kabler skal jeg koble dem til da?
Sist jeg sjekka så var det milliarder av kabler under der...

#113219  av teknikeren

Det instrument panelet du har, hvor har du skaffet nelysningen til det?

#113309  av richeros

Zepticon skrev:
Hvilke kabler skal jeg koble dem til da?
Sist jeg sjekka så var det milliarder av kabler under der...
Det er bra å ha et multimeter eller en prøvelampe på lur. Du kan f.eks bruke de kablene som er beregnet til stereoanlegget, og da kan jo du velge mellom konstant 12v eller 12v styrt av tenningen. jeg valgte den første løsningen og har en bryter imellom. Litt skjipt om jeg glemmer å slå av bryteren, men pytt pytt...

#113311  av richeros

teknikeren skrev:Det instrument panelet du har, hvor har du skaffet nelysningen til det?
Tenker du på det blå lyset i instrumentpanelet? Det er noen "Electro-Luminescent GLOW"-skiver fra http://www.speedhut.com. Det røde lyset er bare de grønne originale pærene byttet ut med røde.

#113329  av richeros

Ronny skrev:Stemmer det att båten til kompisen din er en Hydrolift Sportcat 22?
Kjørte en sånn en gang i tida med en Mercury 2,5EFI, det er det RÅÅÅÅESTE jeg noensinne har kjørt!!!!!!!!
Stemmer det.

Mer info på:
http://212.125.209.209/kunder/maxmotor. ... asp?id=174

#114012  av MR_T

Har du noe mere bilder/info om skjermen du har i dash'n? har du carputer? har kikket litt på muligheter for å integrere skjerm i midtkonsollet og vil gjerne ha noe tips/info/bilder på hvordan du gjorde det. Bruker du ikke vanlig cdspiller? kun skjerm/carputer

Hilsen
Tom R.

#114121  av richeros

MR_T skrev:Har du noe mere bilder/info om skjermen du har i dash'n? har du carputer? har kikket litt på muligheter for å integrere skjerm i midtkonsollet og vil gjerne ha noe tips/info/bilder på hvordan du gjorde det. Bruker du ikke vanlig cdspiller? kun skjerm/carputer

Hilsen
Tom R.
Jeg har desverre lite med bilder av selve prosessen med å integrere lcd-skjermen i dash'n. var litt giret med å få det på plass. det er en lilliput 7" touchscreen. og ved hjelp av en "fein multimaster" fikk jeg den til å passe perfekt i den dash'n med stor åpning for annlegg. (det to-etasjers annlegget). Det er en full i386 pc som ligger i bagasjerommet med trådløst nettverk, gps, dvd-spiller og diverse annet... Alt er ikke kommet helt på plass enda fordi jeg driver endel testing.

Pc'en er en via itx med 512mibi ram og 80gibi harddisk og 1,2GHz prosessor.
Denne kjører et lfs-system jeg har har satt opp med linux-kernel og grafisk brukergrensesnitt. Og alt styres via skjermen.

Planen er at jeg kan sitte inne i huset å ha full kontroll over pc'en i bilen. planelegge turer og laste ned kart til ønsket destinasjon, legge over musikk til turen. og en film eller to om jeg må vente på en ferge eller lignende :)
Og ikke minst: litt wardriving ;)

Om du har noen spørsmål så er det bare å komme med det. kan jo prøve å hjelpe til så godt så mulig. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder og...