TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• jobb

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #112615  av perchr

hei og hå.. skal bort på verksted å hente bilen min forhåpentligvis i morgen, pluss gi fra meg 3000kr.. så har jeg begynt å tenkt her nå da(på tide :P) at det er så mye jeg har lyst på til mr2en min, så jeg har funnet ut at jeg må avslutte livet som fattig slask, og begynne å arbeide litt.. så tenkte jeg å søke litt råd her forumet.. noen som har no tips til jobb for meg her i trondheim, må være på ettermiddager og i helger da, siden jeg forsatt har litt skolegang å gjøre unna :( la oss brainstorme litt her nå ;);)

#112617  av cameleon

Har en del forslag til deg da. Men kommer helt an på hva du er villig til å gjøre.

Det finnes mye innenfor helsesektoren der det er veldig god betaling. Jobb på alders og sykehus f.eks, eller som portør på hospitalet. Vanligligvis så starter nybegynnerlønna der på 101kr i timen, men du får også en god del tilleg for ubekvem arbeidstid o.l

Du har også avisbudjobber. Der kan du tjene bortimot 4000kr i uka, men det kommer helt an på hvor lange ruter du har. Dette er da nattarbeid. så du må like å være våken;)

Ellers så har du jobber som du garantert får kastet etter det. Telefonsalg/støvsugerselger osv. der møter du opp på intervju, men der er det mer slik at de som tilbyr deg jobben forteller deg hvorfor du skal ha den. Men dette er ganske dårlig betalt og er provisjonsbasert, så jeg vil ikke si at det er noe å satse på.

Ellers så er det vel ikke stort du kan få egentlig. om du ikke har spes utdannelse that is. du kan jo alltids skrive en del cv'er og møte opp på diverse arbeidsplasser og høre etter.

Det er det jeg kommer på i farta i alle fall :wink:

#112619  av perchr

jepp, bra jobbet ;) to av forslagene jeg festet meg med var portør på sykehus + avisbud(hørtes rimelig greit ut med 4000kr i uka for meg) er det no mye ledig/lett å få rundt om her i trondheim/malvik da?

#112621  av cameleon

Akkurat hvordan det ligger an nå er jeg usikker på. Men du må ringe til adressa og spør. Eller gjør det på best måte å møte opp med en cv og hør etter. på aetat er det ofte lagt ut jobber med avisbud, men han fyren som du skal kontakte tar ALDRI telefonen. så du må helst møte opp. Portør på sykehuset er det sikkert en del av nå i sommer. så er bare å høre etter der også :wink:

#112626  av Zepticon

Her var jo noen jobber som jeg og kunne tenke meg... Begynner på NTNu og trenger noe å henge fingrene i om kveldene.... Har jobbet 1 år på kiosk till nå og syntes det var helt greit.

Planen er jo å spare opp litt penger slik at jeg har råd til MR2 om 2 år. Da får brodern lappen og kjøper den bilen jeg har nå =D.

4000kr/uka er jo kjempedigg da! 16000 i måneden blir vell rundt 10 høvdinger til bil hver måned. Kjempegreier høres det ut som!

Men hav gjør man når man er portør på sykehus da?

#112633  av cameleon

Zepticon skrev:Her var jo noen jobber som jeg og kunne tenke meg... Begynner på NTNu og trenger noe å henge fingrene i om kveldene.... Har jobbet 1 år på kiosk till nå og syntes det var helt greit.

Planen er jo å spare opp litt penger slik at jeg har råd til MR2 om 2 år. Da får brodern lappen og kjøper den bilen jeg har nå =D.

4000kr/uka er jo kjempedigg da! 16000 i måneden blir vell rundt 10 høvdinger til bil hver måned. Kjempegreier høres det ut som!

Men hav gjør man når man er portør på sykehus da?
for 4k i uka, så er jobber du mellom 4-5 timer hver natt. men er du kjapp, så går det fortere :wink:

Som portør så tar du deg av lik hehe. Du steller de og vasker de før de evt skal begraves, ellers så flytter du rundt på de på tralle for å si det fort og gæli. :wink:
Mener også at du frakter inn syke pasienter som kommer med sykebil til rett rom osv. Men det sistnevnte er jeg ikke helt sikker på.

#112635  av perchr

har vært mye på sykehus selv. portører har i stor grad(virker det som) i oppgave å f.eks trille folk fram og tilbake mellom plasser osv.. frakte ting osv, trille folk i seng osv osv.. hakke hørt at de holder på med lik :shock: da er det uaktuelt!!

#112637  av cameleon

perchr skrev:har vært mye på sykehus selv. portører har i stor grad(virker det som) i oppgave å f.eks trille folk fram og tilbake mellom plasser osv.. frakte ting osv, trille folk i seng osv osv.. hakke hørt at de holder på med lik :shock: da er det uaktuelt!!
ei venninne av meg jobbet smo portør i fjorsommer, og hun tok seg av lik. Men tror nok du har rett på de tingene du nevnte også. prtører er vel sånn altmuligmann på sykehus det vil jeg tro :)

#112659  av Zepticon

cameleon skrev:
perchr skrev:har vært mye på sykehus selv. portører har i stor grad(virker det som) i oppgave å f.eks trille folk fram og tilbake mellom plasser osv.. frakte ting osv, trille folk i seng osv osv.. hakke hørt at de holder på med lik :shock: da er det uaktuelt!!
ei venninne av meg jobbet smo portør i fjorsommer, og hun tok seg av lik. Men tror nok du har rett på de tingene du nevnte også. prtører er vel sånn altmuligmann på sykehus det vil jeg tro :)
Lik er jo ikke noe problem da... ingen pasienter som klager da vettu...
Og dem røper ingen av hemmelighetene deres heller da, eller sladdrer til sjefen.

Portør høres jo greit ut da...

#112699  av maxgets

Må bare få legge til att skal du kjøre avisa om natta bør du ikke være glad i å ha gode venner/ dame =)

Prøvde meg litt på en sånn jobb her nå.. ble til att jeg fikk sovet 2-3 timer i døgnet.. klarte liksom ikke slutte å være med venner osv. det var pes på skolen da =)