Teoretisk har jo RWD overtaket - i en FWD-bil bruker man fronthjulene til å styre, akselerere og bremse, og bakhjulene henger bare med på lasset. (Bremsing på bakhjulene spiller liten rolle, derfor man ofte har skiver foran og tromler bak)
På en RWD-bil får man en greiere fordeling, man frigjør fronthjulene til å styre og bremse, og bakhjulene tar seg av akselerering og bremsing.
Det eneste som vil være bedre (sett rent teoretisk) vil være firehjulstrekk, hvor man bruker alle fire hjulene for akselering og bremsing, og enten forhjulene eller i noen tilfeller alle fire hjulene til å styre med.
På en RWD-bil får man en greiere fordeling, man frigjør fronthjulene til å styre og bremse, og bakhjulene tar seg av akselerering og bremsing.
Det eneste som vil være bedre (sett rent teoretisk) vil være firehjulstrekk, hvor man bruker alle fire hjulene for akselering og bremsing, og enten forhjulene eller i noen tilfeller alle fire hjulene til å styre med.