TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Knock sensor til mapping av bil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #108646  av sleeper

hvor får jeg kjøpt knock sensor som sier ifra inne om det banker eller ikke? helst uten og bli helt robba for penger!

#108656  av CelicaTurbo

du tenker på en knock-sensor som kun brukes ved justering da, eller en som kobles til datasprut? J&S (tror jeg de heter) har en boks de kaller SafeGuard som registrerer banking og kan brukes både som en sensor for datasprut, samt at den inkluderer styring for selv å håndtere retardering av tenning.. ellers, du kan jo alltids koble en liten forsterker for hodetelefoner til standard knocksensor (jeg har ikke hørt om noen som har gjort det på våre biler, men har sett eclipse-folka gjør slikt), eller eventuellt monterer en mikrofon boltet til motoren (som er den tradisjonelle måten å gjøre det på). Aner ikke hvor hensiktsmessig noen av metodene er, og hva de egentlig gjør på dyno for å manuellt registrere tenningsbank :roll:

#108659  av sleeper

CelicaTurbo skrev:du tenker på en knock-sensor som kun brukes ved justering da, eller en som kobles til datasprut? J&S (tror jeg de heter) har en boks de kaller SafeGuard som registrerer banking og kan brukes både som en sensor for datasprut, samt at den inkluderer styring for selv å håndtere retardering av tenning.. ellers, du kan jo alltids koble en liten forsterker for hodetelefoner til standard knocksensor (jeg har ikke hørt om noen som har gjort det på våre biler, men har sett eclipse-folka gjør slikt), eller eventuellt monterer en mikrofon boltet til motoren (som er den tradisjonelle måten å gjøre det på). Aner ikke hvor hensiktsmessig noen av metodene er, og hva de egentlig gjør på dyno for å manuellt registrere tenningsbank :roll:

problemet er at på autronic så er det ingen knock sensor! eller mulighet for og koble dette på!
så jeg trenger en som kun sier ifra til meg hvis det begynner og banke sånn at jeg hører det med en gang og slipper og risikere og rase motoren pga det.....

#108663  av CelicaTurbo

med mindre du har lyst å prøve manuelle metoder er dette eneste produktlinjen jeg kjenner til:

http://www.jandssafeguard.com/

De har egne monteringsanvisninger/bestillingsnummer for MR2 ihvertfall så bør kunne fungere på Celica også, men koster jo litt da.. bruker orginal bankesensor på MR2 ser det ut til.

#108666  av sleeper

den er litt mer fancy en det jeg var på utkikk etter....... vil ha noe veldig enkelt som ikke koster skjorta! :lol: