TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• I morgen er den store Dagen!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#108611  av FireWalk

hm.. sant nok.. de nye pluggene og den banke sensoren jeg hadde bestilt kommer i morgen.. så jeg tenkte jeg sulle dra inn å hente dette.. var onkelen til SW20 som satt i skranken da jeg var og bestilte, så han la inn dette med 15% rabatt til meg.. da kan jeg jo høre med verksted avdelingen hvordan det går med bilen mens jeg først er der... er utrolig spent på hva somskjer.. SW20 kjørte forbi der tideligere i dag, og han s han så bilen stod ute.. noe som tyder på at de nok har kikket på den, og bestilt nye deler til den.. da står den ut mens de venterpå nye deler, så tar de unna andre biler mens delene er på vei... var slik sist den var der inne også... er jo egentlig et godt tegn om de har bestilt nye deler.. for da kan det tyde på at de har bestilt ny banke sensor til meg også... samt sikkert nye pakninger mellom manefold og turbo, og mellom blokk og eksos manefold.. skal høre med dem i morgen, så blir det oppdatering da.. :)

#108613  av Mr2 Mk2

Tror kanksje du venter deg litt VEL mye her,vil bare si ikke ha for store forhåpninger..i værste fall har de ikke sett på den engang,stod den der du parkerte?

#108617  av FireWalk

Jeg så han kjørte bilen inn i garasjen når jeg var der.. de skulle ringe når den var ferdig.. sist gang jeg leverte den inn tok det 4-5 dager da også.. pga at de måtte vente på nye deler.. og da stod bilen også ute på "venteplassen" deres.. om de skal få til den frieksosen må de vel gjerne ha nye pakninger skulle jeg tro..

skal høre med dem i morgen jeg, så får jeg vite litt hvordan det ligger ann.. håper bare for GUDS skyld at bilen blir ordnet nå.. er jo snart sommer og alt..

#108621  av CelicaTurbo

de gangene jeg har levert bilen til Toyota har de vært flinke med å ringe meg og fortelle om fremgangen, slik som om de må vente på deler osv.. En gang jeg leverte bilen for at de skulle bytte Hose from Hell ringte jeg utpå dagen og forhørte meg hvordan det gikk og fikk da en god rapport over hvor langt de var kommet og hva som var gjort (de brukte forøvrig kun en dag på den jobben, jeg leverte bilen på morgenen og hentet den på ettermiddagen).

#108642  av Biggen

Litt off topic:
Hva mener dere med "Hose from Hell".

#108645  av Master

Den velkjente oljeslangen som går fra motoren til turboen på 3s-gte motorene. Den har en lei tendens til å ryke og er svært vanskelig å skifte (den sitter svært godt gjemt)

#108654  av CelicaTurbo

vel, egentlig er det en slange for kjølevann som ligger ved siden av oljekjøleren, men bak turbo og omtrent umulig å komme til, og den har en tendens til å ryke når bilene er noen år gamle som de er nå.. Det er også en oljeslange som ligger bak turboen men ikke ikke er like vanskelig å bytte og ikke begynner å lekke like lett, og den har fått navnet Hose from Hell On Earth ;)

#108658  av sleeper

CelicaTurbo skrev:vel, egentlig er det en slange for kjølevann som ligger ved siden av oljekjøleren, men bak turbo og omtrent umulig å komme til, og den har en tendens til å ryke når bilene er noen år gamle som de er nå.. Det er også en oljeslange som ligger bak turboen men ikke ikke er like vanskelig å bytte og ikke begynner å lekke like lett, og den har fått navnet Hose from Hell On Earth ;)
er det den slangen som går inn til oljekjøleren på 2gen motorene du mener?

#108660  av CelicaTurbo

det er nok den ja, det er en slange som ser ut til å være isolert i et stoff-materiale eller annet tekstil, den er ca 7-10cm lang og står loddrett på høyre side av oljekjøleren..

#108661  av sleeper

okay... har altid lurt på hvilken slange det har vert snakk om når noen har nevt hose from hell!

#108665  av CelicaTurbo

hehe, jepp, det tok en god stund før jeg fant ut av det også, men jeg så en diskusjon på MR2 forumet for noen år siden hvor det var linket til et bilde av slangen så da fant jeg det ut :)

#108671  av Master

CelicaTurbo skrev:vel, egentlig er det en slange for kjølevann som ligger ved siden av oljekjøleren, men bak turbo og omtrent umulig å komme til, og den har en tendens til å ryke når bilene er noen år gamle som de er nå.. Det er også en oljeslange som ligger bak turboen men ikke ikke er like vanskelig å bytte og ikke begynner å lekke like lett, og den har fått navnet Hose from Hell On Earth ;)

HFHOE selvfølgelig.. :roll: hvor ofte ryker HFH, og er det noen som har opplevd dette? Motoren burde bli rimelig raskt overoppheita..

#108740  av CelicaTurbo

den røk på min bil men da begynte den bare å dryppe sakte slik at det rant kjølevann nedover motoren, og når jeg da stoppet i kryss eller parkerte så ble overflatetemperaturen på motoren så høy pga mangel på fartsvind at det begynte å ryke store mengder fra panseret :) Men har hørt om de som har tapt omtrent allt kjølevannet sitt i løpet av ett minutt pga den slangen der så man kan risikere å varmskjære motoren. Av andre jeg har hørt om som har opplevd dette må det vel være Firewalk, var det ikke når Toyota skulle bytte denne på hans bil at alle hans problemer med verkstedet begynte?

#108750  av FireWalk

CelicaTurbo skrev:den røk på min bil men da begynte den bare å dryppe sakte slik at det rant kjølevann nedover motoren, og når jeg da stoppet i kryss eller parkerte så ble overflatetemperaturen på motoren så høy pga mangel på fartsvind at det begynte å ryke store mengder fra panseret :) Men har hørt om de som har tapt omtrent allt kjølevannet sitt i løpet av ett minutt pga den slangen der så man kan risikere å varmskjære motoren. Av andre jeg har hørt om som har opplevd dette må det vel være Firewalk, var det ikke når Toyota skulle bytte denne på hans bil at alle hans problemer med verkstedet begynte?
Jepp, det var en kjøleslange som røk slik at det sprutet vann på eksosmanefolden... det førte jo til at når jeg stoppet i lyskryss osv så røk det noe SINNSYKT baki motoren der... det fordampet jo slik at det så jo ut som hele motoren sto i full fyr... Jeg mistet heldigvis ikke alt kjølevannet, så motoren gikk det jo greit med.. men jeg skjønner GODT at de kaller den "Hose from hell".... er jo ikke akkurat lett å komme til der.. man må faktisk nødt tilå demontere eksosmanefolden for å komme til, og selv da er det vanskelig å se hvor ting er så lenge motoren står i... Toyota tok jo UT hele motoren for å gjøre dette.. Det var jo da problemene begynte med frieksos mellom blokk og manefold... samtidig glemte de å koble på slangen til wastegaten når de satte sammen motoren igjen... og dette førte jo igjen til diverse problemer som dere alle har hørt om over i denne posten..

De har forøvrig bilen inne enda, har ikke hørt noe i dag heller, men jeg skal bort å hente de nye pluggene mine og den nye knock sensoren jeg bestilte i dag, så da skal jeg høre med dem hvordan det ligger ann...

#108790  av FireWalk

Oppdatering:

Da har jeg kommet hjem Fra toyota. Jeg tenkte jeg skulle stikke inn og hente den nye knock sensoren og Tenpluggene jeg bestilte sist lørdag.. Mens jeg stidi kø kom verksmesteren bort til meg og lurte på om jeg var der for å hente den knock sensoren og pluggene jeg hadde bestilt, han hadde vel av en eller annen grunn fått med seg at jeg var å bestilte dette for en ukes tid siden..

Så sier han videre at de har begynt på bilen, men at det er mye arbeid som må gjøres, og at de ikke hadde sjangs til å bli ferdig med den før ut i neste uke.. De hadde bestilt nye deler fra Belgia, men de kommer vist ikke før på mandag, så da skulle de prøve å få montert dette... Så i begynnelsen av neste uke burde den være ferdig..

Han sa også at tennpluggene og banke sensoren bare kunne ligge der, så kunne de like gjerne bare montere dette helt til slutt når de jo hadde motoren ute likevel... gratis såklart..

Så da ser det ut til at ting ordner seg! Nye deler er bestilt og bilen blir reparert en gang for alle... Håper bare det ikke kommer noen uhyggelige overaskelser når bilen skal hentes nåda, men gambler på at alt ordner seg, siden de jo sa at alt skulle være gratis når jeg leverte den inn.. :D