TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tankevekker...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#10649  av Burnout

Tro ikke at jeg liker dem...Men nå er faktisk dette jobben deres da..Det finnes jo grenser som de vel har brutt nå men..

#10650  av jan-erik

kake skrev:Men de var ikke alene. Ved 22-tida i går var det utskrevet 12 mangellapper."

Biltilsynet har tydeligvis for lite å drive med virker det som... :roll:
Du må da skjønne at folka på biltilsynet må ha litt overtid nå som det snart er ferie, trenger jo litt ekstra penger i lønningsposen da. Og finnes vel ingen bedre unnskyldning da en å kontrollere slik trafikkfarlige rånebiler.

Så vidt jeg skjønte av artikkelen ble bilene plukket ut etter utseendet og litt tidligere spaning. Diskriminering er et ord jeg syns passer inn i denne sammenhengen. Tror du det hadde blitt ramaskrik om politiet hadde tauet inn en gjeng med 50 mørkhudede innvandrere på gata, så dratt hjem til dem for å sjekke om de fant våpen og lignende, kun fordi statistikk viser at de er overrepresentert på statistikken over våpenbeslag f.eks.

#10653  av chris

Jeg tror nok jeg hadde blitt litt kranglete, om jeg hadde blitt utsatt for noe sånt. Hull i luftfilterboksen går jo, som tidligere nevnt her, bare ut over sjåførens lommebok, og er umulig å definere som trafikkfarlig. Styling KAN vel defineres som det, om det er helt ekstremt.. men jeg har til gode å se den stylingen som er trafikkfarlig... Klistremerke på frontruta kan man vel på en måte skjønne er farlig, om det dekker halve ruta.. Men jeg tror de tenker mest på at fotoboksene ikke får til å ta bilde av ansiktene :?

Er forresten snakk om at politiet frataes retten til å ta fra en person førerkortet, at det SKAL frataes KUN etter rettslig dom. Håper det forslaget går gjennom. Hvilken rett har politiet til å ødelegge en manns liv på den måten? Det er ganske mange som er avhengige av førerkort i jobben, og mister jobb og lønn om man mister det..

#10654  av Burnout

det med klistremerke er pga,de påstår man ikke ikke ser Trafikklysene.Ja tro det eller ei,det var en lov om at de ikke skulle kunne dekke mer en så og så mangen prosent.Det var LATTERLIG lite,husker ikke tallet i farta..

#10656  av chris

Burnout skrev:det med klistremerke er pga,de påstår man ikke ikke ser Trafikklysene.Ja tro det eller ei,det var en lov om at de ikke skulle kunne dekke mer en så og så mangen prosent.Det var LATTERLIG lite,husker ikke tallet i farta..
Det ER en lov.. men husker ikke om det går i antall cm eller antall %.

#10663  av Burnout

Det går i Antall %,faen at jeg ikke husker tallet da.Kunne det for en liten stund siden.

#10672  av CelicaTurbo

akkurat det med klistremerke over frontruten synes jeg ofte er greit, det er noen biler som bruker en tredjedel av ruten sin på slike merker og da synes jeg det blir litt drøyt.. styling, vel, noe ekstremstyling i full banzai-stil er kanskje farlig, men ordinær styling er det jo helt idiotisk å slå ned på. Store vinger kan jeg også forstå, det skjer trossalt at folk mer eller mindre snubler inn i siden på biler som kjører, stort sett pga at bilen ikke stopper ved fotgjengerfelt da, men allikevel, jeg hadde ikke akkurat vært strålende fornøyd om jeg fikk kuken maltraktert av en svær aluvinge bakpå en rånebil :shock:

#10674  av Burnout

Spesielt ikk en Volvo,hater råne-volvoer.Verste jeg ser uffa,ge skulle vært skutt hele gjengen..

#10678  av henningl

Var en kar med 200sx som ble tatt med til slik kontroll i Trondheim i helgen... først begynte karen å bråke seg over dumpventilen og mente at "denne wastegaten er ikke orginal så bilen må være trimmet".. så var det turboens tur, denne var nemlig for ren til å være orginal, og dermed var ogsså bilen trimmet. Endte med at karen må avgårde for å bevise sin uskyld ved å få benket bilen. Greit, bilen hadde dumpventil og ny turbo, men den ladet bare 0.5 bar... effekten er neppe over orginalt.

skulle tro det var biltilsynet som måtte bevise at effekten var for høy, ikke at det var bilens eier som måtte bevise at effekten er orginal...

#10679  av jan-erik

henningl skrev:Var en kar med 200sx som ble tatt med til slik kontroll i Trondheim i helgen... først begynte karen å bråke seg over dumpventilen og mente at "denne wastegaten er ikke orginal så bilen må være trimmet".. så var det turboens tur, denne var nemlig for ren til å være orginal, og dermed var ogsså bilen trimmet. Endte med at karen må avgårde for å bevise sin uskyld ved å få benket bilen. Greit, bilen hadde dumpventil og ny turbo, men den ladet bare 0.5 bar... effekten er neppe over orginalt.

skulle tro det var biltilsynet som måtte bevise at effekten var for høy, ikke at det var bilens eier som måtte bevise at effekten er orginal...
Er nok biltilsynet som må bevise det ja. Her hadde jeg nok kontaktet advokat, eventuelt meldt meg inn i NAF og fått advokat bistand derfra. Vet du hvor gammel bilen var, eventuelt om den var bruktimportert etter 1.1.1996. Biler førstegangsregistert før dette kan trimmes så mye du vil, så lenge det er godkjent av importør/fabrikk.

Har du gjort litt med bilen, er det vel nesten like greit å alltid ha med en dyno utskrift i bilen for å vise hvor mange hester det er i bilen.

#10681  av CelicaTurbo

spørs om en slik utskrift hjelper med mindre den er skrevet med gårsdagens dato :?

#10684  av jan-erik

CelicaTurbo skrev:spørs om en slik utskrift hjelper med mindre den er skrevet med gårsdagens dato :?
Sant nok. Men kanskje litt enklere om man treffer rette person som kontrollerer. Om du i tillegg tar bryet ved å betale inn avgift for noen få HK vil de nok tro at du er enn veldig lovlydig person, og ikke bry seg mere med det.

På den annen side så burde man få penger tilbake hvis bilen går forfordelig dårlig, for da har du jo betalt for mye i HK avgift :-).

#10692  av CelicaTurbo

i reglene for "endring av avgiftsmessig status" på toll.no står det faktisk at endring kan føre til krav om innbetaling av avgifter, eller til tilbakebetaling av avgifter. Men jeg har meget liten tro på at om jeg tropper opp på biltilsynet med 0.5bar turbotrykk og dynotall på 20hk mindre enn vognkortet tilsier at jeg får noen penger fra dem da.. :?

#10697  av jan-erik

CelicaTurbo skrev:i reglene for "endring av avgiftsmessig status" på toll.no står det faktisk at endring kan føre til krav om innbetaling av avgifter, eller til tilbakebetaling av avgifter. Men jeg har meget liten tro på at om jeg tropper opp på biltilsynet med 0.5bar turbotrykk og dynotall på 20hk mindre enn vognkortet tilsier at jeg får noen penger fra dem da.. :?
Ikke jeg heller. Jeg har også svært liten tro på at du ville gjort noe sånt som å redusere effekten i bilen. Må jo være greit om du har en gammel bil som skal skrotes, gjør at motoren ikke leverer effekt i det hele tatt, få en dyno måling, få tilbake masse gryn, og gå å krev vrakpanten!

Ellers leste jeg i går at noen Celica ST18x hadde for høy oppgitt effekt i forhold til målt. Leste dette på NSK sine sider under MR2 registeret.

#10710  av CelicaTurbo

mener å huske å ha lest det jeg også ja, men har ikke sett noen referanser til det andre steder. Det som ihvertfall stemmer er at 4wd stjeler en del av effekten så tilslutt er det overraskende lite krefter som når ut til hjulene, dermed er det mange som blir forbauset når de får dynotallene for sine basis-mods og ser at de ikke har klart å få mer enn 200hk på hjulene engang..