TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Metall detektor og geigerteller

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #105505  av cameleon

Dette er veldig off topic da, men lurer på om noen vet hvor man kan få kjøpt slike metall detektorer. Er på utkikk etter noe som det er kvalitet over og ikke noe sånn crap som fås for 300 kroner osv. Samme gjelder geigertellere (gjenstand som måler radioaktivitet)

#105530  av Erlend

Geigertellere har jeg hørt koster ganske mye - uten at du kan sitere meg på det :) Tror det bare er utvalgte etater og veletablerte firmaer som har sånne... mulig at de også krever litt kunnskap for å kunne brukes riktig?

#105536  av Speeder

Ta en telefon til http://www.elit.no på fredag, og forhør deg. Ikke mye på side, men skaffer det aller aller meste.

#105539  av cameleon

Speeder skrev:Ta en telefon til http://www.elit.no på fredag, og forhør deg. Ikke mye på side, men skaffer det aller aller meste.
Tusen takk :)
 #106090  av KK-ma70

cameleon skrev:Dette er veldig off topic da, men lurer på om noen vet hvor man kan få kjøpt slike metall detektorer. Er på utkikk etter noe som det er kvalitet over og ikke noe sånn crap som fås for 300 kroner osv. Samme gjelder geigertellere (gjenstand som måler radioaktivitet)
Hva i all verden er det du skal bruke det til. Begynner å lure på hva dere serverer i den resturanten jeg...
 #106095  av chris

KK-ma70 skrev:
cameleon skrev:Dette er veldig off topic da, men lurer på om noen vet hvor man kan få kjøpt slike metall detektorer. Er på utkikk etter noe som det er kvalitet over og ikke noe sånn crap som fås for 300 kroner osv. Samme gjelder geigertellere (gjenstand som måler radioaktivitet)
Hva i all verden er det du skal bruke det til. Begynner å lure på hva dere serverer i den resturanten jeg...
Ble mest bekymra over den geiger-telleren jeg :shock:
 #106098  av KK-ma70

chris skrev:
KK-ma70 skrev:
Kansje det er han som prøver å selge atomvåpen til Osama :shock:

#106106  av cameleon

Hehe. Jeg holder ikke på å produserer atomvåpen eller lignende. Bare så det er fastslått :wink:
Nei tingen er at på tomta vår så står det gamle ruiner som tydeligvis stammer fra 2.verdenskrig. De som bode her før oss fant blant annet fat som hadde hakekorset inngraverd. Så om det er metallgjenstander der, så burde en kraftig metalldetektor gjøre susen. Diverse geigertellere måler ikke kun radioaktivitet men også andre former for stråling. Så hadde vært moro å sjekka åssn greiene funker :wink:
 #106107  av chris

KK-ma70 skrev:
chris skrev:
KK-ma70 skrev: Hva i all verden er det du skal bruke det til. Begynner å lure på hva dere serverer i den resturanten jeg...
Evt fordi han bruker tungtvann i drinkene :mrgreen:
 #106109  av cameleon

chris skrev:
KK-ma70 skrev:
chris skrev: Ble mest bekymra over den geiger-telleren jeg :shock:
Evt fordi han bruker tungtvann i drinkene :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: