TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• I alle dager...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #105150  av FireWalk

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

Trenger jeg si noe mer? Syntes slike anonser ødelegger for oss alle... Hva er vitsen med å legge ut noe sånt?
sjekk selger:

-----------------------------------------
Selger
Kremfjes Boitsprekken 2
2222
Tlf: 12345678 Aust-Agder
Fax: 12345678
Mobil: 12345678
--------------------------------------

Syntes det er både tåpelig og unødvendig å legge ut slikt..
:roll:

#105152  av egotrip

folk har fritidsproblemer alstå :/

#105162  av GT_rider

Slike annonser som gjør at autodb med tiden kanskje blir en betaltjeneste på linje medfinn.no
Det er jo synd.

#105163  av erling

"Dette er en bil for Bjørnar" :lol:

#105177  av Tor

Tror de fleste skjønner at dette er en bløff da. Ødelegger vel ikke noe som helst for de som skal selge mr2. Verre med autodb sin fremtid, betaling på likhet med finn som det sies her.

#105194  av sw20

50 ooo for en bil som e høyre ratta og ubrukelig e ikkje gale... :lol:

#105217  av cameleon

Den mr2'en der har vært omtalt et par ganger i bladet Redline. Var en tråd om den for Leeeeeenge siden her på forumet. Så den bilen der går nok for mye mer ja hehe.

#105224  av FireWalk

jo jeg mener det ødelegger for alle... Når folk som er ute etter å kjøpe bil begynner å se på AUDODB som et useriøst medium så går de jo over til motorborsen og FINN når de skal se etter bil.. Da kan konsekvensen bli at det blir vanskeligere å få solgt bilen sin gratis på slike sider.. Syntes det har vært forferdelig mange useriøse tulle anonser på AutoDB i det siste og dette ødelegger ryktet deres.. Nå er det ikke alle som har like mye peil på bil som oss her inne.. mange vet ikke hva turtall er fornoe engang.. Mange slike vil muligens styre unna AutoDB når de får greie på at det er så mye useriøst der..

Jeg syntes iallefall IKKE det er "helt greit" å legge ut slike kødde anonser... Vi er veldig pirkete etter å holde vårt eget kjøp & salg forum rent og ryddig, da må det jo kunne gå ann å forvente at AutoDB også forblir rent og ryddig og seriøst..

Desverre er det alltid noen få som skal ødelegge for det store flertallet...
:roll:

#105230  av GT_rider

du kom meg i forkjøpet med den posten der. Helt enig med det som står der.
Skulle vært krav til at den som la ut annonser måtte skrive inn presonnummeret sitt til autodb, slik at det blei sjekka, for å luke ut evt fiktive anonser.

#105233  av FireFox

GT_rider skrev:du kom meg i forkjøpet med den posten der. Helt enig med det som står der.
Skulle vært krav til at den som la ut annonser måtte skrive inn presonnummeret sitt til autodb, slik at det blei sjekka, for å luke ut evt fiktive anonser.
Enig der gitt.. hadde vært kjipt om autodb blir som finn.no

#105235  av FireWalk

de burde iallefall om ikke annet hatt en "rapporterings funksjoN" der folk kan rapportere inn falske/tulle anonser..

#105237  av CelicaTurbo

personnummer hadde nok vært litt drøyt, og datatilsynet hadde gått helt av skaftet om autodb hadde begynt å kreve noe slikt, men det hadde holdt plenty om de hadde en link hvor du kunne rapportere en annonse som useriøs eller upassende, så ble den da kjapt manuellt kontrollert og ev. slettet. En automatisk verifisering av at kontaktepost er korrekt hadde nok også vært kjekt (må trykke på link i mottatt epost før annonsen blir publisert).

#105376  av FireWalk

Person nr hadde nok ikke blitt tolerert. Men en hendig funksjon der man kan rapportere om useriøse anonser og eller upassende inhold hadde jo vært en god ide! da er det ikke sikkert disse idiotene hadde giddet å legge ut slike anonser i det hele tatt...