TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen gang hatt SKIKKELIG flaks?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #104257  av CelicaDeath

Noen som noen gang har hatt SKIKKELIG flaks , når det enten gjelder politiet, eller ulykke?

Hadde en liten episode for ikke så allllt for lenge siden.

Skulle til Gardermoen, bestemoren min skulle til utenlandet så jeg måtte kjøre henne ditt. Flyet dro rundt 07:00 så hu skulle være der litt før.

Jeg startet på jobb samme dagen så tiden var rimelig knapp jobben starter 06:15, jeg var klar til å dra derfra rundt kl 05:50.

Jeg pøser jo på hele veien, veiene er jo rimelig fine strekningen Gardermoen -> Alnabru. Og det er ikke så mange biler så tidlig.

Har en fart på rundt 190....hele veien til jeg kommer til krysset ved skedsmokorset. Så tenker jeg "faen skulle kanskje hatt en pølse før jobb" ( er en bensinstasjon ved jobben, men er så jævla hullete i asvalten der, så jeg stoppet hellerpå shellen på motorveien, ble lettere).

Jeg bremser nede kraftig og svinger ut av motorveien, og opp til shell'n. kjøper pølsa og brusen og setter meg i bilen å kjører videre.

Hvem tror du jeg ser i en bil med en laser i utkjøringa til motorveien fra shell'n? jo ONKEL POLITI.

Tenk om jeg ikke hadde stoppet for pølse der a? Hadde sitti inne, mista lappen HEFTIG bot.

Jeg driter i at pølse er kreftfremkallende, som de sier. hver gang jeg spiser ei pølse er det med GOD samvittighet!!!! Og jeg betaler gjerne 50 kr for en meny på shell :D

Men faktumet er at jeg hadde så sinnsykt flaks....var liksom sånn i siste liten..." faen jeg tar en pølse alikevel"

#104293  av Maverick

Kjørte du i 190 med bestemor i passasjersetet??? My GOD!!!! Hadde jeg ALDRI gjort ..

#104314  av conniew

var nok på tilbake veien, tenker jeg..

#104317  av Maverick

Etter å ha lest innlegget litt mer nøye så kan det virke sånn ..
Men tenk å sett trynet på bestemor i 190 da :)

#104385  av GT4 CS

Høres kjent ut det der celica death :lol: Trur jeg kunne gitt ut bok om mine flaks episoder i bil, som f.eks stoppet i 125kmt i 50 sone og fikk kun kjeft så øra gløda hehe. Var midt på natta og jeg var på jobb i "sivilbil". Men alikevel så skalv jeg i en uke etterpå med tanken på og blitt fotgjenger i ca 2år

#104396  av egotrip

kjenner til den ja !

denna historien er fra da jeg hadde den gamle saab 99 min :p
men den var jo ikke no gøy å kjøre så lånte primeran til mor og far.

primeraen går jo sombare pokker så jeg ga jo det den maktet ;) jeg og en kompis hadde vært oppe hos en annen kamerat og på veg hjem så tenkte jeg at jeg skulle gi på litt.. ga bånn pine på en flat strekke med null trafikk. Kom opp i 160 ( i 80 sona) og kommer opp mot en sving tråkker ned bremsen å ligger vel i 90 når jeg når 60 sona. DER treffer jeg en politibil stappfull av purk :X hjertet hopper ut av brøstkassa.. men heldigvis kjører de forbi... de kunne jo tatt meg på uvettig kjøring selv om de ikke hadde non måling på meg.

tenk om jeg hadde ligget i 140 istedenfor 160 ??da hadde de ialf sett at det gikk fort :) Mottoet med denne historien er vel kjør fort som fan ? :P

hehe neida .. fikk ialf støkken i meg da ja :)

*kjør pent boys and girls :]*

#104459  av sindrejl

egotrip skrev:kjenner til den ja !

primeraen går jo sombare pokker så jeg ga jo det den maktet ;) jeg og en kompis hadde vært oppe hos en annen kamerat og på veg hjem så tenkte jeg at jeg skulle gi på litt.. ga bånn pine på en flat strekke med null trafikk. Kom opp i 160 ( i 80 sona) og kommer opp mot en sving tråkker ned bremsen å ligger vel i 90 når jeg når 60 sona. DER treffer jeg en politibil stappfull av purk :X hjertet hopper ut av brøstkassa.. men heldigvis kjører de forbi... de kunne jo tatt meg på uvettig kjøring selv om de ikke hadde non måling på meg.

tenk om jeg hadde ligget i 140 istedenfor 160 ??da hadde de ialf sett at det gikk fort :) Mottoet med denne historien er vel kjør fort som fan ? :P

Tror jeg og bror tar kaka.. kunne blitt tatt for 235 et visst sted som vi ikke nevner.. lå bare på 170 jeg da.. :)

Purken rakk faktisk ikke å få opp kamera og måling siden vi passerte så jævlig fort, men dæven dem var rask på labben med å ta igjen brodern ved neste lyskryss! HELDIGVIS så var det en annen klæbb som skulle dragge videre ifra lyskrysset. Så sivlipurken stoppa han først så vi kunne stikke
;)

Må bare si DET er flaks :P Tatt for 235 hadde vært rekord i trøndelag iallefall.. !

#104460  av cameleon

sindrejl skrev:

Tror jeg og bror tar kaka.. kunne blitt tatt for 235 et visst sted som vi ikke nevner.. lå bare på 170 jeg da.. :)

Purken rakk faktisk ikke å få opp kamera og måling siden vi passerte så jævlig fort, men dæven dem var rask på labben med å ta igjen brodern ved neste lyskryss! HELDIGVIS så var det en annen klæbb som skulle dragge videre ifra lyskrysset. Så sivlipurken stoppa han først så vi kunne stikke
;)

Må bare si DET er flaks :P Tatt for 235 hadde vært rekord i trøndelag iallefall.. !
Var da han gjemte seg det? :mrgreen:

#104464  av sindrejl

cameleon skrev:
sindrejl skrev:

;)

Var da han gjemte seg det? :mrgreen:
jepp.. kjørte inn på en stor parkplass, bak en enorm snøhaug, parkerte og låste biler og stod et lite stykke unna og prata :D med denne holdnina:
*we know nothing*

#104469  av GT4 CS

Overnatting i bilen på en øde skogsvei er en super mulighet til og slippe og få onkel på døra mens du er hjemme etter litt lek. Og at man lånte bort bilen til en kan skje den beste hehe

#104498  av sw20

190 med besta..... jo det går fint... dissa gamle dette jo vekk ved 9o km/t
hehe :lol:

#104499  av Anders gullstein

Hadde en liknende episode til den pølse episoden din. Gikk ikke riktig så fort med meg da. Hadde 130, som jeg alltid ligger i på motorveien.

Skulle fylle bensin i Fredrikstad før jeg dro derfra, men det glemte jeg da....ingen fare, siden det fortsatt var noen liter igjen. Tenkte å fylle i Oslo, men ombestemte meg sånn halveis på E6'n da jeg vet det er en Statoil stasjon der. Kjørte så inn på Statoil stasjonen og fylte opp tanken, ga så full fjøl i tredje gir opp til 130 igjen på akselerasjonsfeltet, og i det jeg gløttet opp ser jeg en Mondeo på skrå med laser'n ut ruta. Snakk om flaks, hadde blitt ei bra bot det :wink:

#104512  av Kaizern

hehe, hadde flaks her forrige helg. UP'n hadde raid her i Nordland, så de sto i 40 sonen ved en plass jeg bruker å gi på til 70 sånn ca. Menne, denne gangen gjorde jeg ikke det fordi jeg var for opptatt med å fikle med mobilen, da jeg så opp, sto de med laseren og gul vest å målte meg, hadde bare 35 da, så slapp unna;) 40 sonen der er forsåvidt nede ved havna, så er oversiktlig å fint, er ikke rett utenfor en skole altså:lol:

Jeg har sykt flaks når det gjelder sånne ting, mange ganger jeg har kommet meg unna...

#104624  av Fredrik

Hatt lappen i litt over ett år nå og har blitt stoppa en gang i "rutine" kontroll (sjekk av førerkort og vognkort)... Men jeg har det med å møte på politet når jeg holder fartsgrensa... Kanskje like greit ;)

#105805  av Kjakan

I vinter hadde jeg rimelig flaks. Var på vei sørover ut av Oslo ca 01.00 om natten mot Svartskog. Ligger i 160km/t, men noen hundre meter før innsnevringen ved rasteplassen blinker en Omega på meg med fjernlysene siden han så at jeg kom fort. Jeg bråbremser ned til 80km/t på meteret, og i neste sekund ser jeg en kontrollkåt politimann med laseren i veikanten. Når jeg passerer rasteplassen står politimannen som vinker inn billistene med ryggen til, og ser ikke at jeg kjører uten skilt framme :D Da tutet jeg to ganger med hornet og ga gass. Hadde jeg visst hvem omega-sjåføren var skulle jeg sendt han noen blomster. 160 i 80-sonen ville gjort et innhogg i lommeboken...