FireWalk skrev: Nå hadde de sikkert fått klage fra en gammel kone eller noe som så en rød bil som kjørte fort.. og da ser de at jeg kjører en rød sportsbil også stopper de meg... de ante jo ikke HVEM som hadde kjørt fort eller hvilken bil.. Men når fyren begynner å lyge og si det med skilt nr når det ikke er sjangs i helvete for at de kan ha sett noe skilt nr, vel.. da blir det bare patetisk og irriterende.. Når de begyner å skal lure deg til å tilstå noe.. nå hadde jeg riktig nok kjørt litt fort, men det var sikkert mange andre "røde" biler som hadde gjort oså den kvelden.. og enn om jeg var totalt uskyldig da? skal jeg da finne meg i at de prøver å lure meg til å tilstå noe jeg ikke har gjort f.eks ? Også syntes jeg det er unødvendig å gå i 10 min å lyse rundt bilen på stylingen og felger og dekka som var 1 dag gammel bare for å se om de finner noe de kan ta meg på. heh..Vanvittig fint innlegg
poenget er at det virker som om purken er sjalu på oss som kjører sportsbiler, og skal ta oss for en hver pris.. fordi vi har en bil som kan gå fort er det dermed sagt at vi kjører fort hele tiden da? heh..
Han reagerte også på at jeg hadde vært lenge i byen og kjørt rundt... når man ikke drikker en lørdags kveld er det jo kjekt å bare cruise rundt litt og se på livet..
men da kom han med noe sånt som: så du har bare tenkt å drive å kjøre rundt her i hele kveld eller?? på en veldig VELDIG VELDIG sur måte... Kompisen min visste godt hvem han politi fyren var, og sa at han er en av de sureste i etaten her..
Og jeg vil da ikke si jeg var frekk på noen måte heller. Når han prøvde å lure meg til å tilstå noe så måtte jeg jo svare noe som "renvasket" meg.. jeg nekta for å ha gjort noe galt, veldig bestemt.. Så kanskje han tenkte som så at kanskje det ikke var han likevel.. om jeg hadde blitt helt stille og bare nikket til alt han sa så hadde han garrantert tatt meg med ned på stasjonen... det gjelder jo å være bestemt og sikker i sin sak. Jeg hadde ikke gjort noe galt! det må ha vært noen andre...
Som dere sier: man skal ha respekt for politiet, men man må også vite sine egene rettigheter. De har ingen rett til å prøve å lure deg til å tilstå noe du ikke har gjort.. eller på annen måte trakasere deg.
Nå ble jeg utsatt for en veldig sur og grinete og ikke minst frekk politimann... sånt er aldri spesielt hyggelig. Da jeg ble stoppet andre gangen var det en annen patrulje, og vedkommende var jo faktisk veldig grei. Kommenterte til og med at han synets bilen min var fin... (var vel sikkert derfor han stoppet meg i ugangspunktet) hehe.. men da bare smilte jeg og var hyggelig tilbake..
Det finnes mange kjekke politifolk! jeg kjenner jo faktisk et par stk også.. men desverre finnes det enkelte som aldri burde vært politi også.. slike som KUN er der fordi de har et sykelig behov for å få respekt av andre.. og for å vise sin autoritet... det blir litt som Befalet i militæret som skal gå å herse og trakasere rekruttene som er 1 år yngre enn seg selv...
latterlig![]()
Klart det klør i høyrefoten når man har så mange hk... men jeg har en ganske fin regel: når man har sportsbil skal man ikke kjøre fort, man skal cruise...![]()
Så som oftest kjører jeg som ei gammel kone.. noe SW20 sikkert kan bekrefte.. hehemen av og til må man jo få lov til å trykke litt på gassen når alt er klart og forholdene tilsier at det ikke er noe problem
Men så sant dere klarer det: Kjør forsiktig folkens! det er kjipt å miste lappen..!

Ellers er jeg skikkelig enig i det du sier om at man skal cruise når man har sportsbil, og bare trykke på gassen når forholdene tillater det.
Er STOLT av å være en TS-OGNer når jeg leser innlegg som dette!