TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsikkring av modifiserte biler.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #103849  av Biggen

Er det noen som vet om et forsikkringsselskap som er relativt billig?
Og som er i det hele tatt er interisert i å ta i mot modifiserte biler?

Jeg hørte med mitt egent selskap, som er Tennath forsikkring. Og de var i utganspunktet ikke interisert i å forsikke modifiserte biler.
Hvis de skulle dette, måtte de gå igjennom bilen, og ha masse opplysminger. Det er for såvidt greit, men det lukter sinsykt dyrt spør du meg........!

Er det noen som har noen gode forsikkrings eksempler av modifiserte biler....?
Hva er det dere bruker? Og hvilke forsikkrings betingelser har dere?

Bil:
90 mod Celica 2L GT (ST182)
Skal trimmes og modifiseres stort!!!

#103852  av CelicaTurbo

diskusjonen er flyttet til småprat, siden det ikke har noe med teknisk-Celica å gjøre.

#103956  av FireWalk

Hva menes med modifisert? motoren du tenker på? jeg lurer på det same men da hovedsakelig med tanke på styling, felger osv.. er jo store verdier som er lagt i å shine opp bilen utvendig, og skulle jo gjerne ha taksert bilen med tanke på dette slik at jeg får dekt dette også om uhellet skulle være ute..

#104079  av Biggen

Hva menes med modifisert? motoren du tenker på? jeg lurer på det same men da hovedsakelig med tanke på styling, felger osv.. er jo store verdier som er lagt i å shine opp bilen utvendig, og skulle jo gjerne ha taksert bilen med tanke på dette slik at jeg får dekt dette også om uhellet skulle være ute..
Med modifisering mener jeg styling, senking, felger, trimming, sterio o.l. Så fort du gør noe med bilen som er utenfor standard er den modifisert.
(Veldig firkantet!)

Setter en på noen felger, og kanskje en liten leppe på fanger´n forran, så "tenker" en ikke så mye på det hvis den blir stjålet eller kræsjet.

Men har du styling kit, custom lakering, fete 19", trimmet, og sterio for flere titals tusen blanke norske kr, regner jeg med at mann tenker litt andeledes.......??!!!

For det første Hvilket forsikkringsselskap vil forsikkre bilen?
Og hvor "mye" kan det koste?
Hvilke betingelser får du?

Er det noen har noen ideer?

#104081  av kake

Hva med å ringe forsikringsselskapet og høre ? De fleste forsikrer vel tilleggsutstyr vil jeg tro for en ikke altfor høy sum. Vet om et par her på forumet som har ganske høy forsikrings-verdi på utstyret sitt. Skal selv gjøre dette når bilen min blir ferdig også, men har ikke forhørt meg om hva det koster ennå. Bilen min er forsikret hos IF.

Regner med at du må ha kvitteringer på alt som er gjort, samt vise bilen hos en konsulent av de.

#104097  av celicat23

Du må nok velge ekstra forsikring på tilleggsmontert utstyr (eller hva de kaller det). Men det er grenser for hva du får igjen. Forsikringsselskap er ute etter å tjene penger på deg, så selv om du har lagt ned 100.000kr i bilen så kan du bare glemme å få det igjen.

En kompis med golf mk4 som var stylet og med en del "custom" detaljer fikk beskjed om å komme innom gjensidige med bilen for de skulle se den, og ta bilder, og gi han en vurdering. Han fikk tilbud om ekstra forsikring på 30.000kr, noe mer nektet de å gi han. Med tanke på at bare BBS felgene med dekk kostet 32.000kr så var det lite trøst.

#104108  av FireWalk

celicat23 skrev:Du må nok velge ekstra forsikring på tilleggsmontert utstyr (eller hva de kaller det). Men det er grenser for hva du får igjen. Forsikringsselskap er ute etter å tjene penger på deg, så selv om du har lagt ned 100.000kr i bilen så kan du bare glemme å få det igjen.

En kompis med golf mk4 som var stylet og med en del "custom" detaljer fikk beskjed om å komme innom gjensidige med bilen for de skulle se den, og ta bilder, og gi han en vurdering. Han fikk tilbud om ekstra forsikring på 30.000kr, noe mer nektet de å gi han. Med tanke på at bare BBS felgene med dekk kostet 32.000kr så var det lite trøst.
heh... elendig da! jeg har jo nye felger, nytt bodykit, hellakkert bil, bilstereo, heloverhalt motor, oppgraderte bremser, masse elektronisk utstyr osv... Må nesten få en forsikring som dekker dette...

sa han noe om hvor mye forsikrings premien hans ville øke dersom han skulle ha med dette ekstra utstyret i forsikringen sin?

#104110  av cancan

Dette varierer veldig fra selskap til selskap.. Har selv kamelonlakk på min nåværende bil.. Var innom gjensidige og lurte på å ekstraforsikre lakken, joda ingen problem.. dama bak skranken fant frem spesiallakk på datan og lurte på hvor mye jeg ville forsikre den for.. Jeg sa at det ville vertfall koste 45-50000 å gjøre om igjen jobben (selv om dette er ca det dobbelte av hva jeg betalte :) ) Greit sa hun da forsikrer vi den for 50000
Gjett hvor mye de skulle ha for det det? 189 kr i året.. :shock:

Men da jeg byttet forsikringsselskap nå i fjor grunnet myyye lavere premie, fikk jeg forsikret lakken som spesialutstyr og får maks igjen 50% ekstra utover bilens verdi. noe som er helt greit.. noe dyrere ekstraforsikring her, 700 kr i året.. men premien var så mye lavere att det er helt i orden..

#104141  av FireWalk

tror jeg sender en mail og hører jeg...