Er nok mye fra eller til hva som gjør forskjellen der, alt etter hva som testes. Jeg tror nok at MR2 Turbo uansett er kjappere på svingete vei om det er en god sjåfør som kan utnytte bilen som sitter bak rattet (selfølgelig forutsatt at S2 har tilsvarende flink sjåfør, men en MR2 Turbo er vanskeligere å kjøre til sitt fulle enn en firehjulstrekker er).
Men, etter tall fra
http://www.carfolio.com og
http://www.megaboost.co.uk/mr2/frames/techinfopage.htm:
hester: MR2-204hk, S2-226hk.
moment: MR2-275, S2-350Nm.
vekt: MR2-1250, S2-1473kg
hk pr. tonn: MR2-160, S2-153.
0-60mph (omtrent 98km/t): MR2-6.2sek, S2-5.7sek.
0-100mph (omtrent 160km/t): MR2-16.5sek, S2-16sek.
kvarmil: MR2-14.7sek, S2-14.5sek.
Så, det ser ut til at Audi S2 er en kjappere bil orginalt på rett frem strekke. Det er en vesentlig tyngre bil med firehjulstrekk så i prinsippet burde den være tregere, men pga at den har vesentlig mer moment i motor, og litt mer hester så ligger den fremdeles et lite hestehode fremfor i en slik sprint. Dessverre er Audis rekkefemmer en ganske god og solid motor også

Men som sakt tror jeg saken vil være ganske annerledes på svingete vei da
Forøvrig, tallene jeg fant frem er for den amerikanske modellen. Modellen fra Japansk marked har litt bedre effekttall å vise til så jeg vil tro at denne vil hevde seg litt bedre
