TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Audi s2 mot Mr2 turbo

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #103687  av ketil_n

Hvilken av disse bilene tror dere går raskest 0-100?? har diskutert dette med kompisene mine, men det er ikke alle som er helt enig i at mr2'en går best, noe jeg tror den gjør...

#103689  av MR2WideBody

Har ikke peiling, men vil vel kanskje tippe på MR2, iogmed at hesteantallet er rimelig likt, men Mr2 er vel litt mer turtalsmaskin, mens S2en har firehjulstrekk og taper litt der. Men dette er vel bare synsing, men jeg vil ha trua på mr2en

#103709  av CelicaTurbo

Er nok mye fra eller til hva som gjør forskjellen der, alt etter hva som testes. Jeg tror nok at MR2 Turbo uansett er kjappere på svingete vei om det er en god sjåfør som kan utnytte bilen som sitter bak rattet (selfølgelig forutsatt at S2 har tilsvarende flink sjåfør, men en MR2 Turbo er vanskeligere å kjøre til sitt fulle enn en firehjulstrekker er).

Men, etter tall fra http://www.carfolio.com og http://www.megaboost.co.uk/mr2/frames/techinfopage.htm:

hester: MR2-204hk, S2-226hk.
moment: MR2-275, S2-350Nm.
vekt: MR2-1250, S2-1473kg
hk pr. tonn: MR2-160, S2-153.

0-60mph (omtrent 98km/t): MR2-6.2sek, S2-5.7sek.
0-100mph (omtrent 160km/t): MR2-16.5sek, S2-16sek.
kvarmil: MR2-14.7sek, S2-14.5sek.

Så, det ser ut til at Audi S2 er en kjappere bil orginalt på rett frem strekke. Det er en vesentlig tyngre bil med firehjulstrekk så i prinsippet burde den være tregere, men pga at den har vesentlig mer moment i motor, og litt mer hester så ligger den fremdeles et lite hestehode fremfor i en slik sprint. Dessverre er Audis rekkefemmer en ganske god og solid motor også ;) Men som sakt tror jeg saken vil være ganske annerledes på svingete vei da :D

Forøvrig, tallene jeg fant frem er for den amerikanske modellen. Modellen fra Japansk marked har litt bedre effekttall å vise til så jeg vil tro at denne vil hevde seg litt bedre ;)

#103733  av cancan

Heisan.. Har hatt Audi s2 jeg :) Som nevnt tidligere er femmeren til audi sterk, har også kjørt mr2 turbo, turbofireren blir kjappere fra bunn.. mest imponert over s2`fra 150 og oppover.. Uten å ha prøvd, tør jeg nok si som sagt før her.. Rett frem vil nok audien dra fra oppover i fart.. Men siden vi bor i dette svingete landet vet jeg vilken bil jeg ville valgt.. :D femmeren er tung og s2 gjør som audier flest, den understyrer kraftig.. Ganske sikkert at på en svingete vei, kunne jeg kjørt fra gamle s2`n min med Mr2`n jeg hadde etterpå, en 92 2.0 gti 16..
Ble mye rot dette her men.. :?

#104324  av chris

CelicaTurbo skrev:Forøvrig, tallene jeg fant frem er for den amerikanske modellen. Modellen fra Japansk marked har litt bedre effekttall å vise til så jeg vil tro at denne vil hevde seg litt bedre ;)
Jepp.. 94+ turboen har jo 40 hk mer enn tidligere, så det utgjør nok litt ;)

#104332  av mr.two

Jeg har kjørt mot en S2 jeg...skal ikke si jeg kjørte lett ifra han, men han datt nå av. 94 M3 Gt'en til en venn av meg lå jeg likt med opp til 180 og da begynte jeg å dra litt ifra..ikke mye, men litt :wink: