TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg ble Stoppet av purken TO ganger pÃ¥ under en time..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #103209  av FireWalk

Som topic sier... Utrolig at ikke politiet har bedre ting å ta seg til på en lørdags kveld.. med masse folk ute, slagsmål, fyllekjøring, utforkjøringer, knivstikkinger, narkotika omsetning, blind vold osv... så skal de vie sine resusser til å stoppe deg gang på gang bare fordi du kjører sportsbil? ...

Vel.. nå var det jo kanskje noe i det FØRSTE gangen da.. jeg og en kompis var ute på innfartsveien her.. kom en langstrekning på noen km.. hvor det var vanskelig å holde igjen blyet i høyrefoten.. tør ikke si hvor fort det var, men det var fort! passerte vel 7-8 biler på en gang.. men det var jo 3 felt og goooood sikt langt fremover.. så ingen problemer... Bremset så ned igjen og kjørte rolig resten av kvelden.. måtte jo bare teste bilen litt nå som sommerdekka er på, som jeg ser andre allerede har beskrevet i en annen tråd også..

Uansett... jeg og kompisen min kjører rolig gjennom sentrum for å kikke litt på damene og for å se om det var noe kjentfolk ute.. plutselig begynner en politibil å følge etter oss.. kompisen min er vekter og sier at: jaja.. nå kan du banne på at de ligger å skjekker oss opp... sjekker skilt nr, om der er heftelser osv osv... ganske riktig.. etter ca et minutt kommer jo blålysa på.. og vi kjører inn til siden.. ut kommer en virkelig sur og grinete snauklipt skjeggete surpomp som kan fortelle meg at de har fått rapportert om grisekjøring på innfartsveien... og om jeg visste noe om det? - Neei... det visste jeg ikke noe om....

Så sier han at det var MIN sportsbil som hadde blitt observert... hvorpå jeg svarer at jeg skal inrømme at jeg har en sportsbil, men at det finnes flere sportsbiler her i byen.. og jeg hadde vært i byen hele kvelden og kikket på damene, så da har dere nok tatt feil mann.....

han grynta på nesa og svarer: ja det finnes jo flere sportsbiler her ja, men de har vel ikke alle samme skilt nr som deg?

hvorpå jeg svarer: nei.. men om mitt skilt nr er blitt observert på en grisekjørende bil på innfartsveien for litt siden så tror jeg faktisk det er personen som rapporterte dette dere burde ta inn til kontroll slik at dere kan få sjekket synet has... kanskje han trenger briller?

Nå er politimannen begynt å bli temmelig sur... han ber om å få førerkort og vognkort... som han tar med bak til bilen og studerer enge... kolegaen hans går rundt og rundt bilen og lyser på den med lommelykt...

De fant ingenting gale.. bilen er jo 110% strøken.. helt nye felger, ny styling, nylakkert osv osv.. godkjent senkesett i vognkort osv..

Etter mye om og men sier han at: Du får se på dette som en advarsel.. så kjører du pent videre! hvorpå jeg svarer: jada.. Du også!
da mumler ha bare noe om at: jeg kjører altid pent jeg.. :lol:

Det som er litt morsomt med denne historien er at om de virkelig VILLE ta meg på noe (som det så ut til at de hadde VELDIG lyst til) så kunne de jo att meg for at jeg har lite skilt bake.. for jeg har ikke fått det i vognkortet enda at bilen er godkjent med lite silt bake... tenkte å få ordnet det på mandag...

Dessuten kjører jeg jo med 17"x7,5 felger med 215 fremme og bake nå.. og det er jo ikke det som står som standard dimmensjon i vognkortet, ikke står det at bilen er godkjent med større felger og dekk heller.. så det kunne del muligens også ha tatt meg på...?

videre kunne de vel kanskje tatt meg for at jeg kjørte rundt bare med tåkelys og parklys i sentrum... og ikke vippelyktee? er ikke helt sikker her.. men men... de fant tydeligvis ikke noe iveien med meg eller mitt kjøretøy heldigvis.. :)

Det er jo ikke særlig kjekt å bli stoppet av politiet midt i sentrum en lørdags kveld.. med flere tusen folk ute på fylla... en 20-30 stk flokket seg jo rimelig raskt rundt oss og stod og glane og fulgte med på hva som foregikk mens politiet gikk å lyste rundt om på bilen min.. heh...Så nå tror sikkert mange at jeg er en drugdealer eler noe. heh...

Uansett, jeg fikk kjøre videre da.. men ca 40 min senere kom en annen politi patrulje og stoppet meg.. de kjørte forbi meg og stoppet og sperret veien for meg... Denne personen var mye hyggeligere enn den første.. en litt eldre kar.. han gikk lenge rundt bilen og kikket og lyste med lommelykt mens køen bak meg stadig vokste...

så sier han: skulle bare sjekke om lysene dine var justert rett, men det ser greit ut. Så kommer han med den vanlige komentaren pluss litt til: Du får kjøre forsiktig da! må ikke ta sjangsen på å ødelegge en sik fin bil!

jeg bare smiler og sier: neida, kjører som en prest jeg!

heh... Jeg begynner å få en misstanke om at de stopper meg bare fordi jeg har fin bil.. man ser jo ikke at de driver og stopper alle andre med "normale" biler... jeg har jo for eksempel ALDRI blitt stoppet av purken før med fiestaen, eller mitsubishien, eller renaulten... Kun sportsbilen.. og det er vel neppe tilfeldig? ..

Det er jo bare bra at bilen er et blikkfang og at den tiltrekker seg folks oppmerksomhet, også damenes oppmerksomhet, men desverre tiltreker den seg jo også POLITIETS oppmerksomhet.. og det er ikke fult så bra.

:roll:

#103213  av sindrejl

er så på trynet vittu.. "sjekke at lysene er rett justert"...

#103220  av andre 1

ikke alltid like lett å holde igjen på høyre foten når man har en så sprek bil som deg vil jeg tro nei! man har liksom ikke en sånn bil for å kjøre rundt som ei gammel tante.men er du først så uheldig at du blir stoppet av politiet så syns jeg at det er like greit å være høffelig om de ikke er helt på bær tur da. problemet er jo at om du oppfører deg dårlig mot dem så vil de med all sansynelighet huske deg,å stoppe deg ved flere anledninger bare for å vise at de har deg under oppsikt.så om de ikke oppfører seg som rasshøl så smil vær høffelig å de vil garantert smile tilbake be deg kjøre pent videre å ha en fin kveld!

#103229  av Tor

Er helt normalt for min del at jeg blir stoppa 2 eller 3 ganger på en Fredags eller Lørdags kveld. De spør om dumme ting, som hva som er formålet med denne kjøring a mi osv.. Spør etter dop :( Hvor jeg har fått penger til en slik bil, motor strl osv.... Håpløst.

#103234  av GT_rider

Blir aldri stoppa i celicaen jeg. Kun blitt stoppa en gang, da jeg kjørte gjennom en fartskontroll i litt mere enn 80km/t

Er jo bare å jatte med, for så å få kjøre igjen etterpå

#103236  av Kaizern

Hehe, tror aldri jeg klarer å være frekk mot politiet, har alt for mye respekt for lovens lange arm.... :lol:

Tror ikke man tjener noe på å være frekk mot politiet :roll:

#103239  av RedCelica

FireWalk, det gjelder å ikke være frekk med purken. Er du snill med de, er de snille med deg. Du burde vite dette... :roll:

#103251  av maxgets

ja fy.. tenk att de stopper deg når du blir meldt for grisekjøring..

Ser heller ikke helt problemet med att de stopper folk i rutinekontroller heller.. hadde bilen din blitt stjålet så hadde du vel sitti her å grini for att de ikke hadde sjekket folk/biler?

Og att du blir stoppet flere ganger.. da er det jo gjerne forskjellige patruljer som stopper deg og?
De har ikke noe system så de går igjenom en liste for å se om det og det skilt nr er blitt stoppet tidligere den dagen vøtt =)

#103280  av sw20

nei best å fine seg inn med politiet...
hehe... ho blonde politidama i byen spurte om ho fikk sitte på med meg en gang...

domme meg svarte jo vist du tar av deg uniforma så....
men e tror ho sjønte ka e meinte.. ville ikkje ha på meg å kjøre rundt med snut.. men meinte jo ikkje at ho skulle strippe...

hehe...

e foresten ingen av dei som e på jobb på søndagen...mellom 9.oo 17.oo????

#103284  av Master

Fikk et par skjeve blikk fra politiet da jeg hadde mr2, men ble aldri stoppa på sånt tåpelig grunnlag. Går ut i fra det varierer fra politidistrikt til politidistrikt. Hovedregelen er vel å være høffelig så langt de er snill med deg, men så snart de går over streken er det bare å true dem med anmeldelse. :)

når man blir stoppa opptil flere ganger på samme kveld uten skjellig grunn, er det på grensa til trakasering spør du meg

#103330  av FireWalk

maxgets skrev:ja fy.. tenk att de stopper deg når du blir meldt for grisekjøring..

Ser heller ikke helt problemet med att de stopper folk i rutinekontroller heller.. hadde bilen din blitt stjålet så hadde du vel sitti her å grini for att de ikke hadde sjekket folk/biler?

Og att du blir stoppet flere ganger.. da er det jo gjerne forskjellige patruljer som stopper deg og?
De har ikke noe system så de går igjenom en liste for å se om det og det skilt nr er blitt stoppet tidligere den dagen vøtt =)
Nå hadde de sikkert fått klage fra en gammel kone eller noe som så en rød bil som kjørte fort.. og da ser de at jeg kjører en rød sportsbil også stopper de meg... de ante jo ikke HVEM som hadde kjørt fort eller hvilken bil.. Men når fyren begynner å lyge og si det med skilt nr når det ikke er sjangs i helvete for at de kan ha sett noe skilt nr, vel.. da blir det bare patetisk og irriterende.. Når de begyner å skal lure deg til å tilstå noe.. nå hadde jeg riktig nok kjørt litt fort, men det var sikkert mange andre "røde" biler som hadde gjort oså den kvelden.. og enn om jeg var totalt uskyldig da? skal jeg da finne meg i at de prøver å lure meg til å tilstå noe jeg ikke har gjort f.eks ? Også syntes jeg det er unødvendig å gå i 10 min å lyse rundt bilen på stylingen og felger og dekka som var 1 dag gammel bare for å se om de finner noe de kan ta meg på. heh..

poenget er at det virker som om purken er sjalu på oss som kjører sportsbiler, og skal ta oss for en hver pris.. fordi vi har en bil som kan gå fort er det dermed sagt at vi kjører fort hele tiden da? heh..

Han reagerte også på at jeg hadde vært lenge i byen og kjørt rundt... når man ikke drikker en lørdags kveld er det jo kjekt å bare cruise rundt litt og se på livet..

men da kom han med noe sånt som: så du har bare tenkt å drive å kjøre rundt her i hele kveld eller?? på en veldig VELDIG VELDIG sur måte... Kompisen min visste godt hvem han politi fyren var, og sa at han er en av de sureste i etaten her..

Og jeg vil da ikke si jeg var frekk på noen måte heller. Når han prøvde å lure meg til å tilstå noe så måtte jeg jo svare noe som "renvasket" meg.. jeg nekta for å ha gjort noe galt, veldig bestemt.. Så kanskje han tenkte som så at kanskje det ikke var han likevel.. om jeg hadde blitt helt stille og bare nikket til alt han sa så hadde han garrantert tatt meg med ned på stasjonen... det gjelder jo å være bestemt og sikker i sin sak. Jeg hadde ikke gjort noe galt! det må ha vært noen andre... :)

Som dere sier: man skal ha respekt for politiet, men man må også vite sine egene rettigheter. De har ingen rett til å prøve å lure deg til å tilstå noe du ikke har gjort.. eller på annen måte trakasere deg.

Nå ble jeg utsatt for en veldig sur og grinete og ikke minst frekk politimann... sånt er aldri spesielt hyggelig. Da jeg ble stoppet andre gangen var det en annen patrulje, og vedkommende var jo faktisk veldig grei. Kommenterte til og med at han synets bilen min var fin... (var vel sikkert derfor han stoppet meg i ugangspunktet) hehe.. men da bare smilte jeg og var hyggelig tilbake..

Det finnes mange kjekke politifolk! jeg kjenner jo faktisk et par stk også.. men desverre finnes det enkelte som aldri burde vært politi også.. slike som KUN er der fordi de har et sykelig behov for å få respekt av andre.. og for å vise sin autoritet... det blir litt som Befalet i militæret som skal gå å herse og trakasere rekruttene som er 1 år yngre enn seg selv...

latterlig :P

Klart det klør i høyrefoten når man har så mange hk... men jeg har en ganske fin regel: når man har sportsbil skal man ikke kjøre fort, man skal cruise... :-)

Så som oftest kjører jeg som ei gammel kone.. noe SW20 sikkert kan bekrefte.. hehe :) men av og til må man jo få lov til å trykke litt på gassen når alt er klart og forholdene tilsier at det ikke er noe problem :)

Men så sant dere klarer det: Kjør forsiktig folkens! det er kjipt å miste lappen..!

#103344  av MR2WideBody

FireWalk skrev: Men så sant dere klarer det: Kjør forsiktig folkens! det er kjipt å miste lappen..!

Så sant som det kan bli, jeg har sittet inne for å kjøre for fort, og det er dritkjedelig, var ikke lenge, men likevel..
Har også som vane å bli stoppet av purken, så jeg veit åssen du har det..
Hvis noen fikk inntrykk av at jeg kjører dust, så gjør jeg ikke det. Ble tatt midt på lyse dagen på 4 felts motorvei..

#103374  av cameleon

I helga har det vært sånn landsomfattende rutinekontroll så vidt jeg har hørt. På andre siden av trondheimsfjorden rettere sagt Fosen (hvor jeg bor) så har det vært mer politi enn noen gang før. I løpet av to timer så møtte jeg først på tre politibiler som kom i mot meg. Deretter to politibiler som dukket opp bak meg. Etter det stod det to politibiler å sjekket om folk brukte sikkerhetsbelte osv og til slutt på hjemturen fra butikken sammen med mamma, Så kom det sjuke 8 biler i kolonne i mot meg.

Har personlig aldri blitt tatt i fartskontroll før. Det eneste jeg har vært borti er en del tekniske kontroller samt der de sjekker som nevnt ovenfor, sikkerhetsbelter osv. I mange av tilfellene så har politiet selv inrømmet at de stoppet meg mest på grunn av bilen. At de var nysgjerrige og ville se den. Har kun vært borti en sur betjent som jeg fikk bot av på grunn av at jeg hadde litt vel frekk språkbruk :oops: Det venter jo sikkert at bare på grunn av at de er betjenter så kan de oppføre seg slik de vil. Men slik tolererer jeg ikke. Skal man ha en slik jobb, så får man pinadø oppføre seg derretter også :?

Ellers har aldri fått ei eneste bot for noe. Eneste bøtene jeg har fått er parkeringsbøter. Og de har jeg fått litt vel mange av :P

Men som firewalk sier, kjør forsiktig :wink:

#103375  av Andreazz

cameleon skrev:I helga har det vært sånn landsomfattende rutinekontroll så vidt jeg har hørt. På andre siden av trondheimsfjorden rettere sagt Fosen (hvor jeg bor) så har det vært mer politi enn noen gang før. I løpet av to timer så møtte jeg først på tre politibiler som kom i mot meg. Deretter to politibiler som dukket opp bak meg. Etter det stod det to politibiler å sjekket om folk brukte sikkerhetsbelte osv og til slutt på hjemturen fra butikken sammen med mamma, Så kom det sjuke 8 biler i kolonne i mot meg.

Har personlig aldri blitt tatt i fartskontroll før. Det eneste jeg har vært borti er en del tekniske kontroller samt der de sjekker som nevnt ovenfor, sikkerhetsbelter osv. I mange av tilfellene så har politiet selv inrømmet at de stoppet meg mest på grunn av bilen. At de var nysgjerrige og ville se den. Har kun vært borti en sur betjent som jeg fikk bot av på grunn av at jeg hadde litt vel frekk språkbruk :oops: Det venter jo sikkert at bare på grunn av at de er betjenter så kan de oppføre seg slik de vil. Men slik tolererer jeg ikke. Skal man ha en slik jobb, så får man pinadø oppføre seg derretter også :?

Ellers har aldri fått ei eneste bot for noe. Eneste bøtene jeg har fått er parkeringsbøter. Og de har jeg fått litt vel mange av :P

Hmm..hørtes skummelt ut.. Sjelden men ser mer en politi-bil hjemme i vanvikan da! I så fall så er det jo bare faren til en kompis som har med seg "firmabilen" hjem, hehe :D :D

#103380  av cameleon

Andreazz skrev:
cameleon skrev:I helga har det vært sånn landsomfattende rutinekontroll så vidt jeg har hørt. På andre siden av trondheimsfjorden rettere sagt Fosen (hvor jeg bor) så har det vært mer politi enn noen gang før. I løpet av to timer så møtte jeg først på tre politibiler som kom i mot meg. Deretter to politibiler som dukket opp bak meg. Etter det stod det to politibiler å sjekket om folk brukte sikkerhetsbelte osv og til slutt på hjemturen fra butikken sammen med mamma, Så kom det sjuke 8 biler i kolonne i mot meg.

Hmm..hørtes skummelt ut.. Sjelden men ser mer en politi-bil hjemme i vanvikan da! I så fall så er det jo bare faren til en kompis som har med seg "firmabilen" hjem, hehe :D :D
Hehehe ja du har så rett så rett :lol: Er glad helga er over jeg :wink:
Er du fra disse trakter selv eller?