TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morten i Warp-Speed ned Løwenstrasse

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #103055  av AndreasH

0 - 143 på 8.4 sekund.. :shock:

- over 201.16 meter under lovlig dragrace, altså :P
Det hørtes ut som motoren pusta bra gitt - rene jet motor lyden :!:

Nå så jeg ikke alle løpene så jeg vet ikke om det var den beste tiden.

Jeg så også Markus sin Cameleon parkert der. Steikje fine bremse!
:wink:

#103057  av CelicaTurbo

ganske fin tid det, men jeg lurer på om ikke det der er rundt en av Markus' sine tider i fjor men jeg husker ikke slutthastigheten hans. Med nye turboen burde kanskje Morten ha fått bedre tid da men det er jo godt mulig at det er problem med feste (det vil man jo da se om han har høyere slutthastighet enn Markus hadde) ev. at turboen egentlig gjør seg mye bedre over litt lengre distanse :) En slutthastighet på 143km/t er meget bra. Når det har vært arrangert 1/8 mil her i Bergen er det sjeldent at noen får så høy fart :D

#103077  av Morten

Da var det slutt, men sabla gøy var det!

Starta ganska slett med en clutch som ikke ville være med i det hele tatt de siste 170 meterne av 201 meteren. Kom inn på 9.3 sek og 132kmt... :oops: Var ganske langt nede da må jeg si.... og samme clutchen har ikke vist antydning til noe slikt ved småtesting langs veien.

Skrudde ned trykket til 1bar og prøvde da. Da holdt den mye bedre og kom tilslutt ned i 8.24sek, 145.45kmt (på 1bar! :twisted: ).

Ble slått ut i semien av en viss Bakke i million Corvetta hans (0.2sek bak, hang på fangeren hans :wink: )

Godt og se at motoren funker ihvertfall. Nå blir det nok ny (og sterkere) clutch og bedre bakdekk før neste gang. (Silverstone 225/45-17, ikke akkurat konge dekk :roll: )

Edit: maks sluttfart var 146.75kmt

#103079  av Morten

Celica Turbo: mener Markus hadde 8.8sek og ca.140kmt ifjor :wink:

#103090  av CelicaTurbo

Morten skrev:Celica Turbo: mener Markus hadde 8.8sek og ca.140kmt ifjor :wink:
Det stemmer nok det :) Du fikk da meget gode tider med tanke på det lavere trykket, du får ha bedre lykke neste gang :D

#103095  av jan-erik

Morten skrev:Da var det slutt, men sabla gøy var det!

Starta ganska slett med en clutch som ikke ville være med i det hele tatt de siste 170 meterne av 201 meteren. Kom inn på 9.3 sek og 132kmt... :oops: Var ganske langt nede da må jeg si.... og samme clutchen har ikke vist antydning til noe slikt ved småtesting langs veien.

Skrudde ned trykket til 1bar og prøvde da. Da holdt den mye bedre og kom tilslutt ned i 8.24sek, 145.45kmt (på 1bar! :twisted: ).

Ble slått ut i semien av en viss Bakke i million Corvetta hans (0.2sek bak, hang på fangeren hans :wink: )

Godt og se at motoren funker ihvertfall. Nå blir det nok ny (og sterkere) clutch og bedre bakdekk før neste gang. (Silverstone 225/45-17, ikke akkurat konge dekk :roll: )

Edit: maks sluttfart var 146.75kmt
Må få deg ny clutch før ACR iallfall da. Og var vel heller ingen bombe at de dekka sitter ganske dårlig til den prisen de kosta. Men utifra tidene gikk det greit unna alikevel da :) . Noen med video?

#103098  av Morten

jan-erik skrev:Må få deg ny clutch før ACR iallfall da. Og var vel heller ingen bombe at de dekka sitter ganske dårlig til den prisen de kosta. Men utifra tidene gikk det greit unna alikevel da :) . Noen med video?
Jeg har en video filmet bakfra (med IXUS'en igjen :roll: ) fra omgangen mot Corvetta. Skal prøve å få lagt den ut når jeg kommer meg hjem ikveld.

Noen andre som har noen skikkelige snutter?

#103181  av Morten

Ikke så spennede video fra meg denne gangen heller, men hvis noen er nyskjerrige (og tålmodige) ligger den her:

http://bilder.ts-ogn.no/?album=/Morten/

#103232  av CelicaTurbo

vi ser ihvertfall at det går godt unna :)