TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Argh, for en drittdag! - PÃ¥kjørt - "Ordnet seg" nÃ¥

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#102000  av Erlend

Wow...snakk om bra jobb da! Bilen ser nesten bedre ut nå enn før :lol:
Herlig at det ordnet seg, selv om du måtte betale...

#102001  av Insainz

Ble du fornøyd med jobben da? Ble fint med listene :)

#102004  av kake

SÃ¥ ut som bra arbeid det der ja!

Skal lakke listene mine jeg også når jeg tar stylingen, men hvordan fikk du de av bilen? Er det bare klips og 1 skrue i enden ?

#102039  av Mr2Nyter'n;p

Ser jo helt perfekt ut på bildene :D Tror nesten jeg må bli kjent med han derre Insainz :wink: :P

#102043  av erling

Dalan skrev:Nå har det ordna seg! ..Eller, ordna og ordna.. Var jo jeg som måtte betale da men :x
Har hvertfall fått fikset bilen, takk til "Insainz" som hadde en snill onkel som fikset dette kjapt og billig :)
Begynner å komme seg den tralla di nå. :D

#102073  av Dalan

Erlend: Den ser bedre ut nå enn før ;)

Insainz: Ja er fornøyd med jobben, bra arbeid og dæven så kjapp han var da! Leverte den jo i seks-tia på fredag, og han ringte meg ved lunsj på mandag :)

Kake: Listene sitter med skruer og lim, de kan være litt leie å få av bilen.. :?

Erling: Begynner å komme seg litt nå, har tjuvlånt ett garasjebilde av Apex'i-anlegget ditt så skal fyre opp sveise-anlegget snart.. 8)

#102382  av erling

Dalan skrev: Erling: Begynner å komme seg litt nå, har tjuvlånt ett garasjebilde av Apex'i-anlegget ditt så skal fyre opp sveise-anlegget snart.. 8)
Kult! Samme layout da?

Hvis jeg skulle bygd selv ville jeg snust litt på løsningen nedenfor. Ser litt mer butch ut. Ikke såå safe mtp lyd da, nok litt mer bråkete enn apexien.. ..men det er jo gøy. 8)
Vedlegg
eksosmr2.JPG
eksosmr2.JPG (13.81 kiB) Vist 278 ganger

#102387  av Dalan

Jepp, samme prinsippet med en 'kaffitut' stikkende ut og opp på ene siden ;)

Har snusa litt på den layout'n der, men er litt usikker på om det blir litt kort eksos-vei, originalt går det jo enda en runde på langs av bilen.. :?
Nå er jeg ikke så veeldig oppdatert på det området der, så kan jo hende det ikke har såå mye å si.
Det ser jo desidert mest hårete ut, og lyd og trykk vil det jo bli nok av med det 8)

#102394  av erling

Dalan skrev:Har snusa litt på den layout'n der, men er litt usikker på om det blir litt kort eksos-vei, originalt går det jo enda en runde på langs av bilen.. :?
Nå er jeg ikke så veeldig oppdatert på det området der, så kan jo hende det ikke har såå mye å si.
Det ser jo desidert mest hårete ut, og lyd og trykk vil det jo bli nok av med det 8)
Det som er viktig for å dempe lyd er å ha motstand etter en demper, f.eks et bend. På mitt apexi er det jo en slik ekstra sving på røret etter første demperen.

Er ikke sånn for mye lyd i apexien da.. Men lyden passer bra til effekten da. Du ser hva du tør.. :P

#102439  av Dalan

Vi får se, går jo an å prøve og hvis det blir for mye er det jo bare å snu hele skiten, og legge opp et rør der kat'en sitter nå og to 90' bender så termosen stikker ut på andre sia.. ;)

#103108  av Dalan

Høhø.. Bråker fælt.. 8)
Rimelig spinnvilt i tunnel og parkeringshus.. :twisted:

#103123  av erling

Dalan skrev:Høhø.. Bråker fælt.. 8)
Rimelig spinnvilt i tunnel og parkeringshus.. :twisted:
Hvordan ble det seende ut da? BILDER MANN! :o :wink:

#103783  av Dalan

Er ikke helt ferdig enda, kaffituten stikker litt for langt ut, så må modifisere den litt så blir det jækla bra ;)

Sånn ser det ut nå, med tuten stikkende altfor langt ut, og nedstøvete og upolert bil etter en god helg i garasjen :oops:

PS. Lyden er ikke for sarte sjeler :shock: 8)
Vedlegg
Photo-0116.jpg
Photo-0116.jpg (64.69 kiB) Vist 150 ganger