TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Film fra Pre Season Shakedown 14.4.05 pÃ¥ Rudskogen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#103024  av jan-erik

GT4 CS skrev:Hehe, ja fikk testet bremsene bra med den integraen ;) Kai Magne skal ha ros for og holde kameraet så stødig,for bilen gikk ikke fortere,iallefall ikke med meg bak rattet hehe. Neste gang skal det kjøres mere aggresivt da carlosen går MYE bedere nå en den noen gang har gjort da jeg har eid den. Bli litt tøffere med og bremse senere så kansje jeg kommer meg ned på 1,12 som er målet mitt. Frister og kjøre til uka og,var det tirsdag det var kjøring?? Får sjekke litt ut, koster det ikke 850kr denne gang så blir jeg nokk og se. Fikk akutt risting i gassfoten etter filmen her :lol: Heller ikke vanskelig og se at jan erik har kjørt på bane før, med tanke på at det var første turen på banen med nye gliset er jeg imponert over kjøringa hans, perfekt sporalg og innbremsing :)
Kjøringa med NSK på tirsdag koster 600,- for ikke medlemmer og 400,- for medlemmer, så regner med jeg ser deg da. Se http://www.sportsvogn.no for flere detaljer.

Vel, helt perfekte sporvalg og innbremsinger var det vel ikke, men stemmer nok at det har blitt noen runder på bane tidligere ja... :wink: Øvelse gjør jo som kjent mester, samt det å lytte til andre erfarne fjellfolk, eller var det racerbilsjåfører :D .

Ellers så blir kjøringa med NSK på tirsdag kun fokusert på idealspor kjøring, og drifting er fy. Kjøringa til NSK mener jeg også er ideele for nybegynnere, da trygg kjøring har prioritet nr. 1. Det er flaggvakter på alle poster, og disse har radiokommuniksjon seg i mellom. I tillegg har vi teknisk kontroll på bilene før kjøring hvor bl.a. bremseveske kokepunkt og væskeinnhold blir målt, i tillegg til støymåling og generell sjekk av bilen for å se at den henger i sammen.

#104135  av skody

jan-erik skrev:Ellers er 968-en veldig godt balansert, og tilgir t.o.m. førerfeil som bremsing inn i sving.
Er dette å regne som førerfeil da? Mener og tror at dette kan bli brukt og brukes av vel å merke erfarne sjåfører. Å bremse seg inn i sving.
Er da vel ingen ulemper med dette forutsatt at man vet hva man gjør?!

mvh
Trond Viggo

#104181  av jan-erik

skody skrev:
jan-erik skrev:Ellers er 968-en veldig godt balansert, og tilgir t.o.m. førerfeil som bremsing inn i sving.
Er dette å regne som førerfeil da? Mener og tror at dette kan bli brukt og brukes av vel å merke erfarne sjåfører. Å bremse seg inn i sving.
Er da vel ingen ulemper med dette forutsatt at man vet hva man gjør?!

mvh
Trond Viggo
Bremsing inn i sving gjør at bilen ikke blir like stabil, og mest sannsynlig greier du ikke å holde like bra spor og få like rask utgang. Alle de instruktørene (erfarne racing sjåfører) jeg har hatt med meg i bilen på banekjøringer stresser dette hele tiden. I noen situasjoner vil sikkert de også måtte bremse inn i svingen, men da som følge av for sen nedbremsing. Er jo bare å se på formel 1 det, om noen bremser litt for sent og må begynne å svinge litt samtidig, så er jo bilen bak forbi på et blunk.

#104310  av cinco

den speeden jeg fikk nå laster jeg ikke på iallefall, vente til i natt!

#104520  av Gjertsen

GT4 CS skrev: Heller ikke vanskelig og se at jan erik har kjørt på bane før, med tanke på at det var første turen på banen med nye gliset er jeg imponert over kjøringa hans, perfekt sporalg og innbremsing :)
Har sett han kjøre non runder og denne gutten kan virkelig KJØRE!!

BTW. ja litt dårlig downing. sitter på 4mbit linje ut og inn, og laster ned på mellom 30 og 40 kb/s burdte ha ligget en 0 til der:p
ha en fin helg og FEST med måte.. for nå erre natt til 1 mai. da skal det DREKKAS :D

#104566  av CelicaTurbo

jeg har diskutert den dårlige transferen med fyren som drifter nettet hvor serveren er plassert og vi har ikke funnet noen forklaring, det er egentlig et mysterie hvorfor det går så tregt for vi bruker knappe 10% av båndbredden som er tilgjengelig. I går natt var vi oppe i ca 20% en liten time og det er første gang det har vært så høyt på mange måneder :roll:

#104866  av eirikoo

Bremsing inn i sving, såkalt trailbraking er mye brukt om man vil kjøre kjappere inn i svingen, og få forhjula til å 'sette' seg skikkelig. I noen svinger er det svært nyttig, og i andre funker det ikke. :wink:

Laster film nå.. :lol: