TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Japanimport - Roll on Roll off / RORO

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #102137  av Ivar

Hepp.

Jeg venter på bil fra Japan.

Hvem er det som sørger for at bilen kommer seg ut av skipet i havnen? Er det jeg selv? Jeg bruker ikke en spesiell importør, så jeg er eneste person i Norge.

Den skal komme til Drammen.

#102157  av TurboKnut

Det er "havnemannskapet" som ordner det. De burner bilen ut av båten, en runde på kaia og parkerer den slik at du kan hente den når tollpapirer er ordnet og moms er betalt.

#102177  av sindrejl

haha burner ut faktisk :D :D :D Høres ut som en morro jobb.. bare råkjøre biler ut av båter :D

#102221  av cameleon

TurboKnut skrev:Det er "havnemannskapet" som ordner det. De burner bilen ut av båten, en runde på kaia og parkerer den slik at du kan hente den når tollpapirer er ordnet og moms er betalt.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#102276  av Erlend

Stemmer det :) Jeg jobber på kaia i Larvik om sommerne, stadig vekk det kommer en og annen fet importbil, og da har vi nøklene klare. Kan skrive under på at den faktisk blir kjørt minst mulig - til nærmeste permanente parkeringsplass hvor den venter på sin rettmessige eier. Ikke noe å bekymre seg over!

#102278  av TurboKnut

Erlend skrev:Stemmer det :) Jeg jobber på kaia i Larvik om sommerne, stadig vekk det kommer en og annen fet importbil, og da har vi nøklene klare. Kan skrive under på at den faktisk blir kjørt minst mulig - til nærmeste permanente parkeringsplass hvor den venter på sin rettmessige eier. Ikke noe å bekymre seg over!
:twisted: :twisted: Det er bra... Da vet jeg hvem jeg skal henvende meg til om det viser seg at bilen min har blankslitte hjul.... :lol: :lol:

#102289  av Johnny_Bravo

at mange havnefolk ikke behandler bilene pent er ingen myte.

svigerfaren min jobber på en båt som frakter mercedes, bmw og porche til usa og corvette, camaro og div annet harry tilbake til europa.

han fortalte at det var veldig skjeldent at de gadd å knyte opp tauet rundt hjulene som bant bilen fast i båten. det de pleide å gjøre var å sette bilen i 1st og gi bonn gass. amerikanerene var best for de spolte så det holdt. Porche var kjipest for de bare la ned rompa og skøyt fra rett inn i bilen foran :lol:

#102424  av Ivar

TurboKnut skrev:Det er "havnemannskapet" som ordner det. De burner bilen ut av båten, en runde på kaia og parkerer den slik at du kan hente den når tollpapirer er ordnet og moms er betalt.
Ok, så jeg trenger med andre ord ikke å være der nøyaktig når båten er i havnen. De tar bilen ut av båten uansett om jeg er der eller ikke? Og de trenger ikke å få noe beskjed eller noe på forhånd?

#102446  av TurboKnut

Det stemmer.

#102462  av sexten

Litt kjipt om du har ventet på bilen i 2 måneder, og så blir den sendt tilbake igjen til Japan om du kommer 5 minutter for sent på brygga ja :D

#102639  av Ivar

sexten skrev:Litt kjipt om du har ventet på bilen i 2 måneder, og så blir den sendt tilbake igjen til Japan om du kommer 5 minutter for sent på brygga ja :D
Akkurat det skrekkscenarioet kan nok få enhver voksen mann til å gråte. :D