TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forslag om økte fartsgrenser. *VG*

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #102487  av Speeder

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=274674

Endelig litt gode forslag fra fru Skogholm 8)
Jeg personlig kan ikke se noe i veien med att også vi kan settte opp til 130km\t. På ingen måte dårligere veier det vi har her(med 100sone)enn det de har i DK.
Tror faktisk ikke jeg ville økt min egen gjennomsnittsfart så mye, da 130-140 er kurrant turtall å ligge på. Skal man ligge 30km\t over 130 så begyner turtallet å bli for høy til crusing.

#102500  av Anders gullstein

Jeg ligger da alltid i 130 på motorveien. Synes det er en fin fart.

#102507  av Goose

Anders gullstein skrev:Jeg ligger da alltid i 130 på motorveien. Synes det er en fin fart.
Unntil du får en 307 stv. bak deg med blå lys i grillen :wink:

Jeg synes at det er positivt at dem vil justere opp fartsgrensene til 110.
Men synes også at dem byr justere opp fra 80 til 90 på enkelte strekninger.

#102512  av Speeder

Anders gullstein skrev:Jeg ligger da alltid i 130 på motorveien. Synes det er en fin fart.
Det jeg gjør også, men er så ofte man tar igjen folk som ligger å knuger i venstre felt i 101,5km\t. Og det er forbanna irriterende. Forhåpentligvis blir slike problemer minimale med endel høyere fartsgrense.

#102518  av GT_rider

Dette varmer ett fartsglad hjerte :D Men jeg vil nå se det før jeg tror det, syns jeg aner litt sånn om og menn mellom linjene.

#102558  av FireFox

Shit, hva har skjedd med Torild? hmm.. hu er nødt til å ha blitt trua på livet eller no :wink:

#102566  av KK-ma70

Som Chris sa til meg tiligere i dag at det er kun de motorveiene hun ferdes på som kan bli 110sone(når vi sier hun, så tenker vi på sjåføren hennes) :D
Men vi lengere opp i landet må nøye oss med "kjerrevei" og 70sone på E6!
Lurer på om hun går for gjennomsnitt fartsgrense i landet.. Øke noen til 110 og senke noen til 50 for å ikke gå over gjennomsnittet :?

#102595  av chris

KK-ma70 skrev: Lurer på om hun går for gjennomsnitt fartsgrense i landet.. Øke noen til 110 og senke noen til 50 for å ikke gå over gjennomsnittet :?
Det kan neste virke sånn ja :?

#102602  av cameleon

Som OM den kjærringa der kommer til å skape noe som helst positivt innenfor trafikken. Kjøss meg langt oppe i brunhølet :!:

#102608  av chris

cameleon skrev:Som OM den kjærringa der kommer til å skape noe som helst positivt innenfor trafikken. Kjøss meg langt oppe i brunhølet :!:
What he said..

#102610  av sindrejl

cameleon skrev:Som OM den kjærringa der kommer til å skape noe som helst positivt innenfor trafikken. Kjøss meg langt oppe i brunhølet :!:
støtter den ..

#102631  av GT_rider

Hun er horhåpentligvis ferdig som samferdselsminister innen det blir en realitet med 110km/t på Norske veier.

Blir en god dag for norske billister den dagen det blir regjeringsskifte. Uansett hva som kommer inn igjen, så kan ingenting blir verre enn skogsholm. Det kan det bare ikke

#102645  av Kebab gud

er vel ikke forslag ..
de skal øke nå .. de som var 90 og ble 80 skal nå tilbake til 90 (mesteparten)

#102659  av Anders gullstein

Goose skrev:
Unntil du får en 307 stv. bak deg med blå lys i grillen :wink:

Jeg synes at det er positivt at dem vil justere opp fartsgrensene til 110.
Men synes også at dem byr justere opp fra 80 til 90 på enkelte strekninger.
Hehe....sjekker speilene titt og ofte, men en dag er de da der. Får da ta sjansen og håpe på det beste. Pleier å slakke opp på ett parti mellom Moss og Oslo, retning Oslo. De pleier å stå å skyte rett ved Statoil stasjonen der, de har en ypperlig fin plass til avkjøring og botskriving på akkurat det området, så pass på der. Jeg kjørte der i sommer, og kun flaks og sjebnen gjorde at jeg glemte å fylle bensin før jeg dro fra Fredrikstad. Tenkte å fylle i Oslo, men så tenkte jeg det ble masete og kjørte derfor inn på den Statoilstajsonen på E6'n, da jeg aksa utpå veien igjen med full tank så jeg de stod der og skøt. Fy faen, og jeg som har ligget i 130 helt til da. Det de gjør er at de sperrer av ytterfila og slakker gradvis ned til den avluka der det står en kar og venter på å vinke deg inn :( .

Hadde jeg hatt Shell kort og ikke Statoil kort hadde jeg fått bot :wink: